• jenniebebisimars

bra bloggsidor?

Jag har sådan lust att börja blogga...just för att komma ihåg lite från den tiden som går så otroligt fort (min dotters bebistid) och uppdatera folk lite om vad som händer härhemma...

Skulle gärna vilja ha en blogg där man kan lägga in lite bilder...

Snälla finns det nån som kan tipsa mig om en bra gratis blogg som inte är alltför svår att begripa sig på...

• Svar på tråden bra bloggsidor?
  • lia76
    Emmixen skrev 2009-07-07 21:53:33 följande:
    www.wordpress.com Definitivt det bästa, i gratisväg! Det säger till och med "proffsen".
    ja wordpress är bra.
    Själv har jag tagit hem deras script och så kör jag den på en egen ftpserver, smidigt som tusan.
    Men jag får göra allt grovjobb själv.
    Men det är bara kul

Som sagt... wordpress är bra

www.blogger.com/start finns också
    bloggsida.se

m.fl.
  • Emmixen
    lia76 skrev 2009-07-07 21:59:02 följande:
    ja wordpress är bra. Själv har jag tagit hem deras script och så kör jag den på en egen ftpserver, smidigt som tusan. Men jag får göra allt grovjobb själv. Men det är bara kul Som sagt... wordpress är bra www.blogger.com/start finns också bloggsida.se m.fl.
    Jag har också laddat hem och skickat upp på egen domän. Men jag tänkte att om TS är ny på det där med bloggandet så kan det ju vara bra att testa någon gratisvariant först.

Det är en del pill med temabyte, iaf när man som jag vill göra det lite mer personligt än det är från början! Brukar göra egen header, byta färger kanske och ändra om sidomenyn och stoppa in de grejerna jag vill ha där.

Wordpress är det bästa!
  • lia76
    Emmixen skrev 2009-07-07 22:05:04 följande:
    Jag har också laddat hem och skickat upp på egen domän. Men jag tänkte att om TS är ny på det där med bloggandet så kan det ju vara bra att testa någon gratisvariant först. Det är en del pill med temabyte, iaf när man som jag vill göra det lite mer personligt än det är från början! Brukar göra egen header, byta färger kanske och ändra om sidomenyn och stoppa in de grejerna jag vill ha där. Wordpress är det bästa!
    Japp håller med... men är kul
    Och eftersom jag tycker wordpress är bra så rekommenderar även jag det.
    Jag har ju inte testat att bli registrerad användare hos dem utan skrev bara att jag laddat upp det själv på egen server, så på så vis blivit bekant med det

Visste inte ens att de hade så man kunde registrera sej och få en blogg hehe
  • Emmixen
    lia76 skrev 2009-07-07 22:09:10 följande:
    Japp håller med... men är kul Och eftersom jag tycker wordpress är bra så rekommenderar även jag det. Jag har ju inte testat att bli registrerad användare hos dem utan skrev bara att jag laddat upp det själv på egen server, så på så vis blivit bekant med det Visste inte ens att de hade så man kunde registrera sej och få en blogg hehe
    Jag har sett båda delarna, har vänner som har via wordpress.com. Den enda skillnaden, vad jag har hittat, är att man inte kan ändra koderna. Headern går att byta, men inget annat. Och tema såklart, det finns det ju en hel del av.

Men självklart, har man möjligheten och pengarna så är ju egen domän och wp där det bästa..
Svar på tråden bra bloggsidor?