• maximum

4 mån kliar sig i huvudet

Min son som är 4 mån kliar sig nästan hela tiden i huvudet. ibland blir det sår i bakhuvet. men det syns inge eksem. värst är när han sover tycker jag. Har inga parfymer i tvättmedlet och han är inte torr i huden heller. Men han kliar sig mest på ena sidan lite bakom örat och bakåt. nån som har nåt bra svar.
    Har funderat på om han har det som en "grej". vissa barn har ju saker för sig.

• Svar på tråden 4 mån kliar sig i huvudet
  • Disela

Jag tror det kan vara en fix idé bara. Han har väl kommit på att han kan göra det helt enkelt. Min dotter drog sig i öronen så vi trodde hon skulle slita loss dem under en tid... men jag tror inte du behöver oroa dig.

• maximum

ja. värsta är när man inte klippt naglarna då kan han riva sig i sömnen och panikskrika.
    har själv haft allergier och eksem så man är ju lite orolig och vill inte att ens barn ska ha ont

• AlexandraK

Du tror inte han har ont i öronen? Eftersom det är precis vid örat han kliar sig?

• Krabbolina

min 7 månaders har gjort så från och till, jag tror att det är lite skönt kanske. Och har de kommit på en sak de kan göra så gör de det ooooooooofta!

• Meduziz

Oj! Om du bara visste hur mycket sårskorpor min dotter har.
    Hon river sig jämt i pannan och i huvudet.
    Har blivit något av en trygghetsgrej för henne nu.
    Ibland skäms man nästan och tror att folk tror att man misshandlat henne eller nåt.
    När hon äter så kliar hon sig i hårbottnen och när hon sover ligger hon och river sig i pannan.
    Jag smörjer in henne hela tiden för att hon inte ska vara torr och kliig men hon krafsar på.
    River hennes naglar jämt för att de ska vara mindre "farliga" men hon verkar äta nåt undermedel för hennes naglar växer värre än ogräs.

Prova med vantar på honom om han river mycket?

• maximum
    AlexandraK skrev 2009-07-07 22:35:58 följande:
    Du tror inte han har ont i öronen? Eftersom det är precis vid örat han kliar sig?
    nä han verkar inte lida av det. mer nog jag som lider med honom....han kör handen som en cirkel bakom örat och fortsätter upp på huvet och slutar med att klia sig i bakhuvet
Svar på tråden 4 mån kliar sig i huvudet