Tillde skrev 2009-07-08 08:50:21 följande:
Min 11månaders älskar att bada i havet och där är det då inga 25grader. Han har bara badat i badkaret i varmt vatten innan men nu under sommaren har han fått bestämma själv om han vill krypa ner i vattnet eller om han vill vara på stranden och ungen är som en SÄL och vill bara bada bada och bada! han får bada mycket men jag tar upp honom och värmer honom emellanåt, ger fika och smörjer, tar på och av kläder mm.Har bara läst ts. menar du att det skulle vara oansvarigt av föräldrarna att låta barnet bada i sjön?? Herregud vad oansvarig jag är isåfall och min lille kille som mår så grymt jäkla bra och lever loppan nu på västkusten, kanske skulle tagit med mig badkaret istället! Jeeez vad överspänt allt ska vara nuförtiden, låt folk göra som de vill, bara för att du gör på ett visst sätt så betyder inte det att det är universallösningen som är RÄTT!
Jösses!!!!!!
Har jag nämt att de skulle vara oansvarligt?????? Nepp, men de är bra många grader kallare i sjön/havet än vad deras kroppstemp är, och ett barn har svårt att hålla kroppstemp innan ett års ålder!!!!!!!!!!
Jag skulle inte göra de iaf!