• GodBiten

ont i handled

Har sedan någon månad tillbaka haft ont i handleden.
    Till en början kändes det inte så mycket, mest när jag vaknade mitt natten.
    Trodde då det berodde på att jag höll om min nu 7 månader gamla tös. Låg med handen i en konstig vinkel..
    Nu har det börjar göra mer ont känns lixom i området precis mellan tummen och handleden när jag har tummen i en speciell vinkel.
    Nu börjar jag tro att det har att göra med att handen inte pallar att böra tösen.
    Hur som helst..
    Kan man köpa något handledsstöd och se om det hjälper eller borde jag gå till vårdcentralen först??
    Kanske någon annan som varit med om något liknande?

• Svar på tråden ont i handled
  • hallon2

Jag hade det samma - ont!
    Visade sig vara en cysta i båtbenet, absolut inget farligt och lätt avhjälpt med en operation. Min smärta satt mer mitt över handleden.

Handledsstöd kanske hjälper, eller om du lindar och ser om det hjälper bättre?
    Påverkar smärtan ditt dagliga liv så är det läge för att ta ett besök på vårdcentralen!

• MiaLau
    GodBiten skrev 2009-07-08 00:20:12 följande:
    Har sedan någon månad tillbaka haft ont i handleden. Till en början kändes det inte så mycket, mest när jag vaknade mitt natten. Trodde då det berodde på att jag höll om min nu 7 månader gamla tös. Låg med handen i en konstig vinkel.. Nu har det börjar göra mer ont känns lixom i området precis mellan tummen och handleden när jag har tummen i en speciell vinkel. Nu börjar jag tro att det har att göra med att handen inte pallar att böra tösen. Hur som helst.. Kan man köpa något handledsstöd och se om det hjälper eller borde jag gå till vårdcentralen först?? Kanske någon annan som varit med om något liknande?
    samma här för tidigare skrivare, jag har oxå hål i mitt båtben med cysta i.. väntar på operation! =)
  • MiaLau
    hallon2 skrev 2009-07-08 00:33:41 följande:
    Jag hade det samma - ont! Visade sig vara en cysta i båtbenet, absolut inget farligt och lätt avhjälpt med en operation. Min smärta satt mer mitt över handleden. Handledsstöd kanske hjälper, eller om du lindar och ser om det hjälper bättre? Påverkar smärtan ditt dagliga liv så är det läge för att ta ett besök på vårdcentralen!
    vad ska de göra åt din cysta?
  • hallon2

Jag är opererad, smärtan är borta och handleden funkar fin-fint!
    Lycka till och var noga med att göra dina övningar efter operationen!!! :)

• MiaLau
    hallon2 skrev 2009-07-08 01:12:35 följande:
    Jag är opererad, smärtan är borta och handleden funkar fin-fint! Lycka till och var noga med att göra dina övningar efter operationen!!! :)
    okej.. var gjorde du din operation? hur länge fick du vänta på den? hur länge var du sjukskriven?
    har du fått -inte-lika-mycket rörlighet i din handled sen tidigare? gjorde mycket ont efter operationen?
  • MiaLau

sorry,. blev lite många frågor.. men jag är nyfiken =)

ska bli en lättnad att få göra operationen! har lidit i 3 år utan hjälp och äntligen har jag fptt hjälp!! =)

• Tant Groda

Sådär hade jag oxå det ett tag, det visade sig vara något som heter dequvanias (lite osöker på stavningen), fick en kortisonspruta som hjälpt efter att tag, annars hade de varit tvunga att operara. Det är istort samma som kapraltunnelsyndromet bara väldigt mycket ovanligare.

• NinnaBus

Fick ont i bägge handlederna ett tag efter att jag fått min äldsta son...
    Läkaren trodde på nån form av inflammation och gav mig medicin som inte hjälpte ett dugg... Fick ingen mer hjälp av läkaren.
    Min syrra som arbetar inom "medicinska branchen" hade hört om nåt man kunde få och hjälpte mig söka info om det...
    Vad det hette minns jag inte...
    Bara att man skulle ha stöd för handlederna en tid...
    Så det hade jag och det onda försvann...
    Tog nog en månad eller så innan det var helt borta, men det gick över i alla fall...

Svar på tråden ont i handled