• trollbottom

Få bort kiss från soffa

Min son har fått för sig att ta av sig allt och kissa i soffan. Så nu luktar den kiss Vi har ingen avtagbar klädsel.

Har ni några tips på hur man kan få ren en soffa och få bort kisslukten?

• Svar på tråden Få bort kiss från soffa
  • Nyfiken gul

köp skumtvätt/möbeltvätt om soffan är i tyg. finns på möbelaffärer eller välsorterade stormarknader typ maxi, coop forum osv.

följ anvisningarna på flaska/kartong

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • trollbottom

Nyfiken gul skrev 2009-07-08 10:04:08 följande:

köp skumtvätt/möbeltvätt om soffan är i tyg. finns på möbelaffärer eller välsorterade stormarknader typ maxi, coop forum osv.följ anvisningarna på flaska/kartong
    Har provat lite det på en av fläckarna men luktar kiss iaf. Men får väl köra fler gånger *suck* Ska klä in hela soffan i plast tror jag. Eller ännu hellre ungen
  • Tyche82

Jag har baddat med ättika och det fungerade bra. Visst det luktade ättika ett tag men när doften försvann luktade det inte kiss längre.

• trollbottom
    Tyche82 skrev 2009-07-08 15:30:57 följande:
    Jag har baddat med ättika och det fungerade bra. Visst det luktade ättika ett tag men när doften försvann luktade det inte kiss längre.
    Ah, det ska jag prova
  • Ville Mor

Bleker inte ättika?

Här kör vi med potatismjöl, det suger ju visserligen upp allt men det gör nog inte så mycket åt lukten tyvärr...

Ville 071203 * Lillasyster 090916
  • trollbottom
    Caysa skrev 2009-07-08 18:37:01 följande:
    Ättika är grymt bra mot allt med doft/lukt/stankwww.perstorpattika.com/Tips.aspx
    Ja, jag vet ju det egentligen. Fattar inte varför jag inte tänkte på det. Använder ju alltid ättika på kläder i maskin när det behövs för att få bort illa lukt. Ska prova det imorgon när orken är mer på topp
  • Caysa

Ville Mor skrev 2009-07-08 18:38:30 följande:

Bleker inte ättika?Här kör vi med potatismjöl, det suger ju visserligen upp allt men det gör nog inte så mycket åt lukten tyvärr...
    Nepp, bleker inte!
    Många tror det eftersom man använder det till gulnat linne osv.
    Men det tar bara bort det gula, det bleker inte, om du förstår skillnaden, hihi
  • Ville Mor
    Caysa skrev 2009-07-08 18:57:14 följande:
    Ville Mor skrev 2009-07-08 18:38:30 följande: Nepp, bleker inte!Många tror det eftersom man använder det till gulnat linne osv. Men det tar bara bort det gula, det bleker inte, om du förstår skillnaden, hihi
    Då hörde jag till den skaran som trodde det Det är det ändring på nu... 
    Ville 071203 * Lillasyster 090916
  • mammaflickan
    Tyche82 skrev 2009-07-08 15:30:57 följande:
    Är det med ren ättika då eller? Och hurdå badda?
Svar på tråden Få bort kiss från soffa