• vivianne

Tomteland, Björnparken eller Sommarland?

Ska till Siljanstrakten några dagar och tänkte ta vår fyraåriga dotter på en renodlad barnaktivitet. Undrar om erfarenheter från Tomteland, Orsa Björnpark och Leksands Sommarland. Någon som kan rekommendera något av ställena?

• Svar på tråden Tomteland, Björnparken eller Sommarland?
  • mion

Leksands sommar land skulle jag personligen rekommendera när barnen är lite större o simmkunniga...

• spidermanmamman

Hej hej ts! Allt är lika fint men om det är för lek så inte orsa björnpark. Det är mycket att gå o uppförsbacke, svettigt!
    Jag va på alla 3 ställena förra året o mina killar pratar om alla ställerna fortfarande.
    Leksands Sommarland är mest lekar, vattengrejer, hoppborgar o så.
    Tomteland lite mer gå o titta men guldvask, tomtens hus, skriva önskelistor. Lite mer i naturen.

• Miss Lau

Vi brukar besöka alla tre ställena varje sommar och mina tre barn uppskattar Tomteland mest. Där är det fullspäckat schema från att parken öppnas till den stängs så se till att vara i tid för att hinna med allt. Sommarland är också roligt men mina barn har uppskattat det mer när de blivit lite äldre.

• vivianne

Tack för svaren. Infon om backarna i björnparken kan nog visa sig användbar - jag är höggravid och orkar knappt stå upp . Dottern älskar Astrid Lindgrens värld och jag har fått för mig att Tomteland är lite i samma stil. Med skådespelare som agerar favoritfigurerna. Kan det tänkas stämma?

• spidermanmamman

Tomteland är nog lite mer för "alla". Väldigt mysigt o "hemtrevligt".
    Både tomteland o sommarland känns lite mer hemmagjort på något sätt än A.L. värld.
    Jag va oxå höggravid när vi va där så för Mig va Tomteland bäst så jag slapp bada o va nervös i vattenruschkannorna men det gick ju det med :)

• mammiz77

Kan varmt rekommendera leksands sommarland!Tomteland motsvarade inte våra förväntningar alls tyvärr...
    Hoppas ni får en trevlig semester!

• boki

Vi var på tomteland i Söndags och mysigare dag får man leta efter. Mina barn (3 och 4år ) gamla älskar tomteland. När man kom innanför entrén stod tomtenissar där och väntade och genast började dom busa med killarna och köra dom i skrindorna :) Sen fortsatte det ena äventyret efter det andra, häxans busskola, tomteskola med tomtekraft, trollsafari, trollskola, älgparksäventyr, båtåkning, klätterborgen osv. Där har dom verkligen superkul. Mysiga miljöer och inte så långa sträckor att gå.. Undrar du något är det bara att fråga :)

• Elli47

Mora Tomteland är jättemysigt, speciellt för lite mindre barn! Vi var där för några år sedan och trivdes jättebra hela familjen!

Svar på tråden Tomteland, Björnparken eller Sommarland?