• pappe jonthe

Jobba i norge?

Tjenare. Är det någon som har erfarenheter av att jobba norge? Är nu ordentligt trött på det patetiska arbetsmarknaden här i sverige o de otroligt asdåliga skattesystemen för att starta eget. Nä halvkusinen läste in en cnc utbildning och drar in 40000 norska i månaden och polarn jobbar som truckförare i ett fryslager som är väldigt myspys jobb, har får liksom 30000 svenska i månaden, samma jobb ger ju bara 13 högst 14 här i piss sverige. Visst jag får vara borta ifrån sambon o lillgumman i 4-5 dagar i veckan, men jag tror fan det är bättre att skaffa oss en ordentlig buffert så man fan kan sova gott istället.

Så är det några själar därute som har en man/fru/sambo som är borta och gräver guld ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-08 10:36
    Hehe ni får gärna skriva med vad ni jobbar som, ifall ni bor i sverige men jobbar i norge, hur ni jobbar och hur mycket ni tjänar

• Svar på tråden Jobba i norge?
  • natural

Ok. Jag jobbar som djuphavsdykare på en oljerigg för ett stort oljeföretag. Jag bor i sverige och jobbar ca 2v och är ledig lika länge sedan. Vad gäller lön så tjänar jag ju betydligt mer än om jag skulle vara anläggningsdykare i sverige, men så är det ju med de flesta jobb här i Norge.. Nok är ju starkare än den svenska + att skatten är lägre så man får mer pengar i fickan helt enkelt

• natural

btw säg till när du åker så kan jag sysselsätta din fantastiskt vackra fru under tiden haha

• pappe jonthe

Jo va det inte du som tjänade ca 15 papp om dagen ? haha låg lite o drömde om djuphavs arbete, men kom ihåg att jag faktiskt knappt kan titta neråt i ett hav med cyklop där man inte ser botten utan att må dåligt, hehe helt förstörd sedan jag såg hajen som barn.

Och tyvärr så har jag inte sambon till utlåning för tillfället haha, men tackar för komplimangen,

• keis

Det går ju "gräva" guld här hemma i sverige också bara du är beredd att jobba lite. Jobbar själv som asfaltsarbetare med en grundlön på 27000kr, dvs om vi mot all förmodan bara skulle få jobba 8tim per dag.. Men riktigt så är det ju inte för oss, en vanlig månad med grundlön + all övertid, traktamenten osv så är jag ofta uppe i 50 000kr före skatt, jobbar 6-8mån per år

• pappe jonthe

fast hur tusan blir man asfalts arbetare då ?
    Är det någonting som är eftertraktat nu liksom ?
    och kommer du hem varje kväll eller jobbar du borta mycket ?

Svar på tråden Jobba i norge?