när började ni med gåvagn?
När började era små med gåvagn?
Hur långt hade dom kommit då utvecklingsmässigt? Kunde dom ta emot sig när dom trillar, börjat att resa på sig eller kan redan resa på sig? m.m
När började era små med gåvagn?
Hur långt hade dom kommit då utvecklingsmässigt? Kunde dom ta emot sig när dom trillar, börjat att resa på sig eller kan redan resa på sig? m.m
Victor fick en på sin 1-års dag och det var nog lagom för honom. Han kan stå själv och kan resa sig själv när han trillar. Det går finfint för honom att använda gåvagnen.
min son kunde gå med den när han var 8 månader om man ställde honom framför den, nu när han är 10 mån sköter han allt själv:)
Vår tjej fick en när hon fyllde 1 år. De är väl från 1 år också om jag inte minns helt fel?
Hon kunde resa sig upp, gå efter möbler, ta emot sig någorlunda och resa sig om hon ramlat osv. Men hon kröp till största del och hon kunde inte ta några steg på egen hand ännu. Det passade perfekt att hon fick gå med vagnen då
Mina började sitt korta stunder från att de var ca 4 månader. Det var det enda som dög förutom famnen och den är ju inte alltid ledig.
Vid ett års ålder. Han kunde då resa sig mot möbler, förflytta sig längst med möbler etc. Kröp dock mestadels. Vi har dock en riktig fegis som inte vågade gå med vagnen förrän han började gå alldeles av sig själv vid 15 månader. Då var den kul att traska omkring med och släpa runt på i en vecka eller så. Får hoppas att lillebror uppskattar den mer
Fler?
Linn Daggert skrev 2009-07-08 11:45:51 följande:
9mån
Min dotter började med gåvagn när hon var 9mån. Då kunde hon resa sig upp och gå utmed möbler. Första månaden hon hade vagnen gick hon tills det tog stopp ngnstan. När det tog stopp skrek hon som en idiot tills man vände vagnen å hon kunde fortsätta.