gröna lund,eller liseberg??
Vilket passar bäst/är trevligast?
Barn i åldrarna 12år,5år,3½år?
Tips t o råd tack........
Vilket passar bäst/är trevligast?
Barn i åldrarna 12år,5år,3½år?
Tips t o råd tack........
Beror lite på vart ni bor??
Har inte varit på Gröna Lund sen jag själv var i tonåren (gillade inte det mkt då )
så det är svårt att svara på men på Liseberg har de väldigt mkt även för de små o det blir mer saker varje år så jag föredrar Liseberg!!
Gillar man inte att åka själv så finns det mkt att titta på runt omkring.
vi bor utanför Halmstad så vi åker till Liseberg, ungarna (3 och 5år) älskar det. Mamman (dvs, jag) älskar det också.. Passar på att springa iväg när kidsen äter hehe. Ja alltså deras pappa sitter såklart kvar med dem...
LISEBERG!
Mycket större å bättre även för barn över 95 cm (tror jag)
// Ylva
hm...vi bor i norraste sverige!
vet ej om man flyger ner o bor i stuga eller hotell??
eller om man bilar med husvagnen?
kolla med ICA kort, brukar alltid finnas något bra erbjudande. Paket med boende och inträde m.m
haha,ja,barnen får nog inte åka så mycket! inte de små! fast den lilla är 104cm,o den lite äldre 114cm..........
JAG o pappan vågar inget åka-så det är bara 12åringen som har lust
förresten-vi har ju hund med. kan man ha den med typ i husvagn? tänk om det är gassande sol?? vad gör man då?
Liseberg har en massa olika paket på stugor, camping, hotell m.m. Kolla in deras hemsida www.liseberg.se
Gränsen går vid 90cm, men oftast så måste ju en vuxen vara med... I de flesta barnkarusellerna så åker man som vuxen gratis tillsammans med sitt betalande barn. Har man åkpass (åkband) åker man hur mycket man vill under hela dagen (finns även 2-dagars åkpass)
Finns många attraktioner för barn utan längdgräns.. o mkt är gratis så man behöver inte ens köpa biljetter/åkband.
Har ni Coop hotell erbjudande?? Passa på att utnyttja det o åk till Liseberg.
Det är helt klart värt resan..
Vi var där för ett tag sedan och våran Agnes (fyller 3 om en månad) åkte som en galning. Var helt tokig, så vi köpte åkpass till henne:)
ja-coops hotellerb har vi-men kom på att vi måste nog ha husvagn o ha hunden i! man får ju inte ha hund på hotellet!
Kolla om det finns nåt hundpensionat i Göteborg eller uppe där ni bor, är ju synd om hunden att behöva vara ensam så länge. För man får räkna med att Liseberg tar en hel dag.. Kolla in deras öppettider, vissa dagar är gröna och andra gula (mer/mindre folk dessa dagarna)
busbellan-haha-tror inte jag vågar släppa in honom,han är ju bara 5år!fast 114 cm........
Liseberg helt klart, grönan är för litet och sjukt dyrt.
hm..nja,dyrt behöver det ju helst inte vara !!
men trist att fara bara vi 5,får försöka få nån mer med oss.......
ja,pappa iså fall.........
Jag tycker Liseberg är absolut roligast (vi går på Grönan flera gånger per år, men Liseberg kanske vart 5:e år så man tröttnar ju inte på samma sätt), men min dotter gillar båda lika mycket, för henne finns det lagom mycket att göra på båda ställena. Hon fyller snart 4, men vi var på Liseberg förra sommaren då hon var strax under 1 meter och det fanns mycket hon kunde åka då också. I den åldern åker de gratis på Grönan (men medföljande förälder betalar) och på Liseberg är det tvärtom (barnen betalar men föräldern åker gratis).