• Vinterängel

Vart hittar jag ett högt spjälsängsskydd?

Hej hej,

Jag skulle behöva ett spjälsängsskydd som är högre än det normala, då min dotter (10mån) fastnar mellan spjälorna hela tiden.

Vet att det finns någonstans, men lyckas inte googla mig fram...

Hoppas på er nu =)

Vänligen Mia

• Svar på tråden Vart hittar jag ett högt spjälsängsskydd?
  • Amulett

Du menar ett som är högre än typ de vanliga från IKEA? Vi köpte ett bredare på babyproffsen, fanns från NG Baby om jag inte kommer ihåg helt fel. De hade både "vanliga" smala och bredare.

• lia76

Själv har jag en dotter på 10 månader som far runt i sängen och klättrar på spjälsängsskyddet så jag tycker bara det är onödigt just nu.
    Har det i sängen ändå... Men är ändå inte helt upprätt när hon vaknar på morgonen hehe

• Vinterängel

Fast Emma kravlar sig ut med benen, vänder sig om och kommer inte loss.
    Så jag skulle ändå behöva ett som är högre än de vanliga...

Ska kolla på babyprofsen och Jysk :)

• Puss och Kram

märket RÄTT START har en högre modell, både med motiv och enfärgad vit. 350-600kr tror jag.

• liv10

lundmyr
    polkadot

de är lite högre, iallafall mycket stadigare än de flesta andra. vi har ett Laban, men det var alldelles för "slappt"- sonen kunde lixom vika ned det bara med sin lilla fot.

det stadigaste jag sett är Lundmyrs

• Ronjas mamma

Gaia & Co har också höga vet bara inte om märket sälgs i Sverige annars ska du sy ett själv med botten i så är där iongen risk för utstuckna ben
    har en kompis som gjorde det och nu syr min man ett också..

• Vinterängel

Det var inte dumt... kanske skulle man sy ett själv...
    Hahaha, premiär för mig med symaskinen i så fall, men gillade faktiskt idén :)

• Ronjas mamma
    Vinterängel skrev 2009-07-08 20:28:33 följande:
    Det var inte dumt... kanske skulle man sy ett själv... Hahaha, premiär för mig med symaskinen i så fall, men gillade faktiskt idén :)
    Där är en grund til det är min man och inte jag som syr det
    Vi köpte ett billligt vadderat täcke i en fin ljusblå färg som han har sytt om..
Svar på tråden Vart hittar jag ett högt spjälsängsskydd?