• Soffiie

Baby semper 3

Såg i matbutiken att dem säljer semper 3 nu förut har jag bara sett upp till 2. Undrar om denna är som 1 och 2 fast mer matig om ni förstår.. min dotter tar inte välling och när ja såg denna blev ja glad och tänkte att det kanske passar henne.. Det står näringstillskott eller så på den därför ja blev fundersam

• Svar på tråden Baby semper 3
  • Snisen

Jag har för mig att min bvc sköterska sa att det fungerar ungefär som mjölk. Det är till de barnen som inte dricker mjölk. Men jag kan ha fel..

Vår älskade Tilde!
  • PialenaOskar

Det kanske är så att den innehåller mer järn än "tvåan". det är väl det som skiljer "ettan" och "tvåan". "trean" är från 10 månader då kräver barnet mer järn kanske ?
    Vad jag förstått så är det bra att fortsätta med ersättning på samma vis som amning så eg. är det ju inget konstigt att det finns från 10 mån då.
    Men jag vet inte... gissade bara nu =) Har oxå undrat om det.
    Kommer nog aldrig behöva den iaf. Min kille är 5,5 mån och vägrar flaskan förutom på natten. (har fått ersättning sen han var en mån)

• MammatillTindra08

Det är tänkt att det ska ges i stället för mjölk. Jag köpte det till min tjej när hon var 8 månader men hon fick kväljningar av det och verkade inte alls tycka det var gott så jag har fortsatt ge henne vatten istället. Jag tror ju inte att det är tänkt att man ska ge det som baby semp 1&2.. men det måste ju bero på att det inte är lika mättande. Men prata med dom på BVC eller gå in på sempers hemsida för det borde stå där om det går ge som 1&2:an.

Svar på tråden Baby semper 3