• Buster78

fästing vid ögat!!

Upptäckte nu när ja hämtat mina barn från dagis, att min son på 3 år har en fästing!
    och inte vart som helst utan vid ögat!!! under ögat i ögonfransarna!
    och hur lätt är den att få bort??
    Ja det blev ju till att ringa till sjukhuset, och dom ska inte ringa upp förrän kl 13.40!
    evig väntan, hoppas bara han får komma in med en gång!

• Svar på tråden fästing vid ögat!!
  • Bibabba

Aj aj, det låter inte så kul. Hoppas ni får hjälp.

Mamma till Valter 061121 , Lillbebis i magen med BF 091008
  • lia76

har du inte ås du kan åka in till sjukhuset redan nu då, till akuten exempelvis?
    Lär ju behövas tas bort så snart som möjligt.

Fy vilket ställe att sätta sej på alltså {#lang_emotions_frown}

• Hejpådig

hämtade min 2 åriga dotter på dagis för ca 2 veckor sedan-då hade hon en fästing i ögonvrån! jag åkte till vårdcentralen, gick in o frågade om någon vänlig själ kunde ta bort den och det kunde dom =)

• Buster78
    lia76 skrev 2009-07-08 13:14:27 följande:
    har du inte ås du kan åka in till sjukhuset redan nu då, till akuten exempelvis?Lär ju behövas tas bort så snart som möjligt.Fy vilket ställe att sätta sej på alltså
    dom svarar alltid med: du måste ringa först! ja lovar om man kom in med tummen i en påse bredvid skulle dom svara samma sak: du måste ringa först!!
    så vem vågar annat i den här stan!
  • Buster78
    Styrkekram skrev 2009-07-08 13:19:12 följande:
    Är det farligt att ta bort den själv då?
    ja kommer ju inte åt. vågar inte med pincett själv så nära ögat, och ja klippte av mina naglar för två dagar sen så ja kan inte använda dom. sen vill han ju inte ligga still, och viftar med händerna så ja inte kommer åt!
    hade det vart någon annanstans hade det inte vart några problem.
    funderade på fästingsnaran som finns, men fästingen är för liten för att få tag runt den.
  • Bibabba

han kanske behöver något lugnande för att de ska få peta honom vid ögat utan att han sprattlar.....

Mamma till Valter 061121 , Lillbebis i magen med BF 091008
  • Mrs Vader
    Buster78 skrev 2009-07-08 13:23:50 följande:
    ja kommer ju inte åt. vågar inte med pincett själv så nära ögat, och ja klippte av mina naglar för två dagar sen så ja kan inte använda dom. sen vill han ju inte ligga still, och viftar med händerna så ja inte kommer åt! hade det vart någon annanstans hade det inte vart några problem.funderade på fästingsnaran som finns, men fästingen är för liten för att få tag runt den.
    Vi har en "snara" eller vad man ska kalla det. Ser ut som en penna. Den får man bort även de absolut minsta fästingar med. Pincett ska du nog inte använda, då trycker du sönder fästingen.
    Men det är klart att om han viftar och sprattlar kan det ju vara svårt :-/
    Vacker utan schampo
  • Buster78
    Styrkekram skrev 2009-07-08 13:28:20 följande:
    Vi har en "snara" eller vad man ska kalla det. Ser ut som en penna. Den får man bort även de absolut minsta fästingar med. Pincett ska du nog inte använda, då trycker du sönder fästingen.Men det är klart att om han viftar och sprattlar kan det ju vara svårt :-/
    jo min mamma har en snara, men lyckas inte få bort dom riktigt små med den. kan ju va olika märken förvisso, annars va det min första tanke! men som sagt han vill ju inte riktigt ligga still som sagt!

Nu hoppas ja bara att dom ringer i tid med!
Svar på tråden fästing vid ögat!!