• NoMercy

Musik på bröllop?

Om du fick välja TVÅ låtar, som spelas under din bröllopsakt, vilka skulle det vara?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-08 15:17
    Ej ingångs och utgångsmusik, utan två sånger under själva akten alltså

Iof kom gärna med förslag på det också, men jag är mest intresserad av tips på sånger som ska sjungas!
  • Svar på tråden Musik på bröllop?
  • drever

nothing else mathers och gärdebylåten

• NoMercy

Jag uppdaterade TS lite. Men Gärdebylåten låter som en bra utgångsmarsch

• tindistar

Vi ska ha du är allt av shirely clamp
    och för kärlekens skull av ted gärdestad.

• drever
    NoMercy skrev 2009-07-08 15:17:46 följande:
    Jag uppdaterade TS lite. Men Gärdebylåten låter som en bra utgångsmarsch
    mm vill hedra lite att man är från dalarna vill gjärna ha riktiga fiolmän undrar hur dyrt det skulle bli
  • BrunoBus

Jag brukar sjunga på bröllop och det finns massa fina sånger, bland annat ett nytt häfte som heter 10 nya bröllopssånger, det finns en sång som heter "hela livet ut" den är riktigt fin! Lycka till! :)

• nurken

Vi hade time after time av cyndi lauper och kärleksvisa av Allan edvall.

• Skrutten74

Vi hade Intåg i sommarhagen som ingångsmusik, sedan Somebody av Depeche Mode och en låt med Mattias ? (från Fame factory, cheese jag vet, men den betydde mycket för oss), sedan Trumpet volontary som utgångsmusik. Både mina föräldrar och min bror har haft den.

Vi gifte oss i svenska myrkan i New York med bara oss och min bästa vän, från Philadelphia, som vittne.

• Molson Canadian

Vi kommer att ha Du är allt med Sonja Aldén och vi hade tänkt ha When I see you smile med Whitesnake, men vi har så mycket annan musik i vigseln att det inte fick plats riktigt.

Hade jag eller min blivande haft någon koppling till Norge så hade det blivit Mysteriet deg med Björn Eidsvåg och Lisa Nilsson. Tyvärr har vi inte hittat någon helsvensk version av den, men vi har snott några rader ur den och skrivit in i inbjudan och festprogrammet.

"Jag tänker på mysteriet dig - och under över alla under - att du älskar mig."

• Mälaröbo

Vi hade två sånger som sjöngs av min svägerska med komp på gitarr: Det vackraste och When you say nothing at all

• Polly S

vi gick in till Cures "Lovesong" på saxofon och sen sjöngs Kents "Utan dina andetag" och Depeches "Enjoy the Silence" (med lite ändrad text)

• NoMercy

Tack för svar.
    Det är inte mitt bröllop. det var läääänge sen och då hade vi så skimrande var aldrig havet och Som en sträng på gittaren...och nåt mer

På detta blir det Annies song och Aldrig ska jag sluta älska dig.

• korfu08

vi hade Anthem ur chess för jag älskar musikaler och Åsa Jinders låt Av längtan till dig.

• drever

riktigt härlig sleezy bröllopslåt som jag kan själv ochsåtänka mig är ju bed of roses..

• JennyL29

Vi hade låten Sång till friheten: du är det finaste jag vet....jättevackert var det

• Taggtroden

Vi hade Utan dina andetag av Kent, Så vill jag bli av Björn Afzelius och Bröllopsklockor av Pugh Rogerfledt. Min bror och svägerska och hennes pappa (riksspeleman) och deras folkmusikband Kvalster spelade och sjöng låtarna. Även in och ut- gång då vi hade Brudmarsch från Jämtland och Delsbo brudmarsch.

Dessutom spelade de en egengjord låt som vi fick i bröllopspresent av min bror och svägerska uppkallad efter mig; Lullens brudmarsch.

• MrsMcC

Vi hade ledmotivet från Änglagård som ingångsmarsch, som utgångsmarsch hade vi A Trumpet Voluntary av Clarke
    Under akten spelades Canon in D minor av Pachelbel och den engelska psalmen Jerusalem

All musiken utom Jerusalem kan man hitta här www.kyrkomusik.nu/index2.php

Svar på tråden Musik på bröllop?