• sunshine82

Min 3 månaders kliar sig i ögonen väldig mkt??

Min 3 månaders kille har börjat klia sig i ögonen väldigt mkt, han är inte röd i ögonen eller runt om heller för den delen.
    Jag undrar om det kan vara dom nedre ögonfransarna som irriterar honom, dom står ju liksom rakt upp in mot ögat, det har dom i och för sig gjort enda sedan dom började växa. Nån mer som har likadant=?

• Svar på tråden Min 3 månaders kliar sig i ögonen väldig mkt??
  • Lullisgirl

Min femmånaders har oxå kliat sig jättemycket i ögonen de sista två veckorna. :( Han har även varit lite snorig på morgonen men annars pigg och glad. Jag hoppas det inte är nån allergi.

• goatess82

är hon inte trött då, runt 3 månader så gör dom ju mer medvetna rörelser och då brukar ögongnugg komma i samband med trötthet, min son drar snuttisen över ögonen som en galning när han vill sova!!

• Nicau

Säger som föregående. Så brukar de visa att de är trötta. Min kille brukade försöka buffa in ansiktet i saker, tex täcket eller filten, men när han kunde kontrollera händerna så började han gnugga sig i ögonen.

• Purlan

Japp, som många föreslagit -  min kille blir 3  månader på lördag och började för någon vecka sen att klia sig i ögonen när han blir trött.

• Nilliz2008

trött skulle ja tippa på. min dotter gör likadant när hon e trött

• sunshine82

Men han håller på liksom mitt i matningen.. gnuggar febrilt så han inte kan koncentrera sig på att äta, jag tar bort nappflaskan och då vill han ha den igen.,

• alessa

min 5 månaders gör samma sak... Han är inte trött. Mitt i matningen osv. Jag vet fler som har samma här i forumet så jag tror inte det är någon fara.

KRAM

• JackAnneli

Min son började klia sig i ögonen strax efter 3 mån och när jag frågade på bvc så sa hon att jag skulle tänka på när det va, det visade sig att han gör det ett tag efter han vaknat och ett tag innan han ska sova:).....

• sunshine82

Det kan inte vara så att dom nedre ögonfransarna som praktiskt taget är emot ögat irriterar emellan åt då?

• goatess82
    sunshine82 skrev 2009-07-09 13:07:20 följande:
    Det kan inte vara så att dom nedre ögonfransarna som praktiskt taget är emot ögat irriterar emellan åt då?
    kan vara, kontakta en barnläkare så hon/han kan undersöka saken, är det så besvärligt för den lilla kanske det finns något att göra!
  • Jänki83

Min prinsessa gnuggar sig jämt i ögonen när hon är trött och hon är nu 3 månader :) Tycker det är sött, inte tänkt på om det kan vara en allergi, men tydligen kan spädbarn inte utveckla allergier i denna ålder. Fick jag höra på BVC när jag frågade om Felicia kommer att ta över alla allergier som hennes pappa har.

• Purlan
    sunshine82 skrev 2009-07-09 13:07:20 följande:
    Det kan det ju vara om det är som du beskriver. Fråga på BVC
  • Winglur
    sunshine82 skrev 2009-07-09 06:51:48 följande:
    Men han håller på liksom mitt i matningen.. gnuggar febrilt så han inte kan koncentrera sig på att äta, jag tar bort nappflaskan och då vill han ha den igen.,
    Min dotter gjorde oxå så, mest när hon var trött, även under amning.
    Fast hon kliade sig väldigt mkt i pannan och kunde därför inte koncentrera sig...

Men det kan vara som du säger med ögonfransarna, kontakta BVC som så många sagt.
    Lycka till! :)
  • beijer

min dotter kliar sej oxå mycket i ögongen när hon är trött.. det kan hon även göra under matningen.. men det kan säkert vara något med ögonfransarna kontakta bvc.. lycka till!

Svar på tråden Min 3 månaders kliar sig i ögonen väldig mkt??