• s k r i n d a

Majsgröt, finns inte det längre!?

Lillan har börjat med smakisar och i helgen skulle maken köpa första paketet gröt till henne, Nestlés majsgröt som storasyster älskade när hon var bebis. Men den finns inte på Ica Maxi!? Och inte på Coop och inte på lokala Ica...

Har kollat Nestlés webb nu och hittar den inte där heller När och varför försvann den? Var efterfrågan dålig eller är det inte nyttigt med majsgröt? Ska jag börja oroa mig för att även majsvällingen försvinner?

(Ja, jag ska maila Nestlé Ville bara höra om någon här har koll på vad som hänt med vår favvo-gröt)

Och kanske någon som har koll på majsgröt från annan tillverkare?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-10 10:59
    www.familjeliv.se/Forum-3-39/m45443327.html

• Svar på tråden Majsgröt, finns inte det längre!?
  • eec82

tror hipp har iaf. Kär på risgröt vi men har sett majsgröt på den ICA Kvantum vi brukar handla, men kommer inte ihåg vilket märke de var, men tror de va hipp iaf. Tänkte testa majsvälling då havre inte var gott alls tydligen haha.

• MissLillan

för 5 månader fanns det iaf här....

• s k r i n d a

eec82: Toppen

MissLillan: Vilket märke?

• s k r i n d a

Kollat Hipps sida nu och hittar ingen majsgröt där

• s k r i n d a

Jo, majsvällingen finns tack och lov fortfarande (den dricker stora tjejen). Men gröten ser det mörkt ut för

• eec82

å sorry e jag som e för trött å förvirrad... ska leta vidare. Tror inte jag inbillat mig har verkligen för mig att jag höll i ett paket majsgröt å ett ris å tänkte nej testar med ris... hum men kan vara totalt förvirrad.

• Oyzan

Man kan koka majsgröt själv på polenta (majsgryn)!!

• s k r i n d a

Oyzan: Kan tänka mig det Men just gröt och välling är de helfabrikat jag "unnar" mig att köpa. Maten och fruktpurén gör jag själv.

Gillar att man kan ha en burk med pulver med sig och bara röra i tex te-vatten när man äter ute.

• eec82

s k r i n d a skrev 2009-07-09 09:28:28 följande:

Oyzan: Kan tänka mig det Men just gröt och välling är de helfabrikat jag "unnar" mig att köpa. Maten och fruktpurén gör jag själv.Gillar att man kan ha en burk med pulver med sig och bara röra i tex te-vatten när man äter ute.
    så resonerar jag med, fast jag e inte så bra på å göra egen fruktpuré han föredrar buikens... :(

Sen så på BVC så sa jag att jag tänkt göra egen gröt då avrådde de mig då de behöver de extra tillskottet av järn som finns i gröten. Hitta tyvärr ingen majsgröt hur mycket jag än googlar... har du fått svar på ditt mail? Om de slutat helt å isf varför?
  • s k r i n d a

Fått svar nu

"Hej och tack för ditt mail!

Tyvärr är det så att majsgröten inte längre tillverkas. När en produkt läggs ner är det ofta olika orsaker såsom att man vill förnya produktsortimentet och ge möjligheter för nya produkter. Vi kommer att framföra dina önskemål vidare till de som är ansvariga men kan tyvärr inte lova något.

Med vänlig hälsning
    Nestlé Sverige Barnmatsforum"

Jag tar nog och mailar till de andra två tillverkarna också och trycker på för att de ska börja tillverka majsgröt.

(ni andra som saknar majsgröten kan ju också maila så det märks att den behövs)

• eec82

jag kan med maila, vet ju inte om jag saknar den men min lille tycker ju inte om havregröt eller välling så var mer därav jag tänkt testa å variera lite. Risgröten tyckte han om. :)

• LillaMalin

Vi letade oxå majsgröt igår! Vår dotter har en känslig mage och bvc rek majsvälling och gröt (eller risgröt).
    Fanns inte på Ica Maxi men dom skulle få hem i AUG...
    Vilket märke vet jag dock inte.

Amanda 05 * Emilia 08 * Bebis i magen nov 09
  • s k r i n d a

LillaMalin: maila gärna Hipp och Semper också

Låter lovande att det kommer en i augusti!

Svar på tråden Majsgröt, finns inte det längre!?