• lappstockholmska

Philips avent bröstpump...BARA SKIT?!

Har köpt en avent handpump för att kunna pumpa ur när jag är borta från hemmet (använder elektrisk pump hemma) men när jag skulle testa den ikväll så insåg jag att det skit dåliga sug som den skapar OMÖJLIGT kan driva ut någon mjölk ur brösten....?
    Har jag haft otur o fått en som inte fungerar som den ska eller är de så här dåliga???!!
    Nån med erfarenhet?
    Nån som använder ett annat märke som fungerar?

• Svar på tråden Philips avent bröstpump...BARA SKIT?!
  • Ängaboll

Jag har den och jag älskar den, hade en dålig variant innan jag köpte den.
    Min är det bra sug i och det gör att mjölken lätt rinner ut.
    Har du satt ihop den ordentligt för jag hade inga problem med min...
    Lycka till!

• miababia

hade en avent och tyckte den var jättebra.
    har du sett att den är hel? kolla särskilt den lilla vita"pluppen" ordentligt. min sån gick sönder-var svårt att se- och då kom det inget, gick till brio (finns även att beställa genom babyproffsen) och beställde ny plupp och då funkade den toppen bra igen.

• JsN

Du ar säkert satt den vita pluppen på fel håll. De gör många första gången eftersom det verkar mest logiskt att sätta den så, men kolla i bruksanvisningen.

• 7Illyl1

Jag tycker den är bra, men får vara noga med att se till att den sluter tätt kring bröstet när bröstet är hårt (och det är ju då man måste pumpa).
    När den sitter rätt och alla delar är ihopsatta som de ska, kan jag reglera trycket själv väldigt lätt.

• lappstockholmska

Alltså den suger ju liiite, man ser att bröstvårtan rör på sig nån millimeter för varje handtryckning. Har era sugit mera än så? Då kanske jag bara har fått i ett "måndags ex"?

• JsN
    lappstockholmska skrev 2009-07-08 21:45:41 följande:
    Alltså den suger ju liiite, man ser att bröstvårtan rör på sig nån millimeter för varje handtryckning. Har era sugit mera än så? Då kanske jag bara har fått i ett "måndags ex"?
    Hardu satt den vita pluppen imitten uppifrån eller underifrån?
  • 7Illyl1
    lappstockholmska skrev 2009-07-08 21:45:41 följande:
    Var precis samma här innan jag fattade att den inte satt tätt kring bröstet = ändra läge på den där tratten.
    Akta så du inte drar för hårt i handtaget bara när du hittat rätt läge.
  • mittenavapril

Min syrra har haft den, jag har haft den, min kusin också. Alla är vi supernöjda med den!

• 1969

För mig funkade det först när jag lutade hela alltet nedåt så att det inte sipprade in mjölk mellan tratt och silikonskyddet, för då började det läcka in luft och suget avtog.

• lappstockholmska
    JsN skrev 2009-07-08 21:48:43 följande:
    Hardu satt den vita pluppen imitten uppifrån eller underifrån?
    Underifrån...eller som den satt vid leverans.
  • vi ska bli 3

jag har också den pumpen och den fungerar superbra! räddaren i nöden. den suger våldigt hårt, jag tror också att du satt ihop den fel. se till så att själva gummigrjejen som sitter på tratten (intill bröstvårtan) är påsatt ordentligt runt kanterna på tratten för annars suger den inte o man hör att de bara dras in luft, så blir de ibland när ja byggt ihop den efter disk... hoppas du förstog hur jag menade. lycka till

• JsN
    lappstockholmska skrev 2009-07-08 21:53:44 följande:
    Underifrån...eller som den satt vid leverans.
    Då sitter den rätt! Det är nämligen rätt vanligt att man sätter den uppifrån, jag svor långa ramsor innan jag kollade bruksanvisningen en gång till.

Man kan få trycka rätt rejält samtidigt som man tar några snabba kraftiga tag för att få till vacumet. Det var lätt när man fått till snitsen, men första gångerna hade nog jag också lite problem att få det att sluta tätt tills vacum uppstått.
  • isema

Tog ett tag för mig att fatta det med den vita ploppen och att få det att sluta tätt så jag var beredd att kasta bort den helt i början. Men jag fattade till sist galoppen och sedan gick det fin fint.

• mumsfillibabba

Jag kämpade med min. Provade alla vinklar och den var rätt monterad!

Men jag fick aldrig pumpen att fungera på ett bra sätt, den släppte hela tiden, så jag reklamerade den efter några veckor.

• lappstockholmska

Nu provade jag att använda utan silikontratten som sitter innanför plast tratten o då fick jag faktiskt upp trycket. Det kanske är den som ställer till det för mej...hur som helst så klarar man sig ju utan den, känns bara lite plastigare å hårdare.
    Tack för alla svar, hade redan hunnit jaga upp mej till tårar över att jag lurat mej att köpa skit grejjer för pengar som jag egentligen inte hade...man är så stabil när man är nyförlöst o ammningen krånglar...

• 7Illyl1
    lappstockholmska skrev 2009-07-08 22:19:41 följande:
    Nu provade jag att använda utan silikontratten som sitter innanför plast tratten o då fick jag faktiskt upp trycket. Det kanske är den som ställer till det för mej...hur som helst så klarar man sig ju utan den, känns bara lite plastigare å hårdare. Tack för alla svar, hade redan hunnit jaga upp mej till tårar över att jag lurat mej att köpa skit grejjer för pengar som jag egentligen inte hade...man är så stabil när man är nyförlöst o ammningen krånglar...
    Vad skönt att du fick till det.
    Hormoner är inte alls kul ibland.
  • avocadomacka

fungerade inte alls bra för mig... :( sög jättehårt och så men ingen mjölk kom det

• MrsLi

Det tog ett tag för mig o fatta hur jag skulle göra. Det var liksom inte bara o sitta o pumpa utan var tvungen att hitta en viss rytm.
    Hålla inne i visst antal sekunder.. släppa en någon sek och börja om igen.
    Jag satt även lite framåt lutad. Efter några gångers träning fick jag kläm på det iaf.

• chimp

Kan tipsa om att fukta silikontratten eller bröstet innan du börjar pumpa. Jag har ibland svårt med trycket när bröstet är torrt. lycka till!

Svar på tråden Philips avent bröstpump...BARA SKIT?!