utstående ögon av struma?
Jag har struma och har "Normala" ögon. Kan ögonen helt plötsligt bli utstående om man har struma? Alltså om man medicinerar? Blev lite orolig då jag träffade en person som hade struma och väldigt utstående ögon..
Jag har struma och har "Normala" ögon. Kan ögonen helt plötsligt bli utstående om man har struma? Alltså om man medicinerar? Blev lite orolig då jag träffade en person som hade struma och väldigt utstående ögon..
Har du över- eller underproduktion i sköldkörteln?
Under, (tror jag, opererade bort sköldkörteln när jag var ung och tar levaxin varje dag)men det är normalt nu pga av medicin. Men kan ögonen plötsligt ploppa ut?
Utstående ögon är mig veterligen endast associerat med överproduktion i sköldkörteln, sk hypertyreos. Det är på grund av att ögonmusklerna svullnar, som jag har fattat det.
Tror alltså inte att du behöver oroa dig. :)
Speciellt inte som du medicinerar...
Du har op bort den, antagligen för att du hade en överfunktion. Men nu efter borttagandet så har du underfunktion =)
jag sitter här faktist och har ont i ögonen och jag har slarvat med min medicin
ska ringaläkaren i morgon.
har över.
Det hon beskrev i en annan tråd lät som vitiligo. Min syster har det men det har inte spridit sig på flera år nu och hon har inga andra besvär.