• Anonym

utstående ögon av struma?

Jag har struma och har "Normala" ögon. Kan ögonen helt plötsligt bli utstående om man har struma? Alltså om man medicinerar? Blev lite orolig då jag träffade en person som hade struma och väldigt utstående ögon..

• Svar på tråden utstående ögon av struma?
  • Anonym

Under, (tror jag, opererade bort sköldkörteln när jag var ung och tar levaxin varje dag)men det är normalt nu pga av medicin. Men kan ögonen plötsligt ploppa ut?

• Harlow

Utstående ögon är mig veterligen endast associerat med överproduktion i sköldkörteln, sk hypertyreos. Det är på grund av att ögonmusklerna svullnar, som jag har fattat det.
    Tror alltså inte att du behöver oroa dig. :)
    Speciellt inte som du medicinerar...

www.mypregnancy.blogg.se - fråga så får du lösen! :o)
  • Anonym
    Harlow skrev 2009-07-09 01:45:11 följande:
    Utstående ögon är mig veterligen endast associerat med överproduktion i sköldkörteln, sk hypertyreos. Det är på grund av att ögonmusklerna svullnar, som jag har fattat det.Tror alltså inte att du behöver oroa dig. :) Speciellt inte som du medicinerar...
    Tack..Om man medicinerar så är det väl underfunktion man har? eller hur funkar det?
  • Anonym

Du har op bort den, antagligen för att du hade en överfunktion. Men nu efter borttagandet så har du underfunktion =)

• Anonym
    Anonym skrev 2009-07-09 02:05:08 följande:
    Du har op bort den, antagligen för att du hade en överfunktion. Men nu efter borttagandet så har du underfunktion =)
    jaaa..så var det nog...Fast den fungerade inte som den skulle heller innan.. Måste ¨kolla upp det tack för svar
  • vadskajaghetadå

jag sitter här faktist och har ont i ögonen och jag har slarvat med min medicin
    ska ringaläkaren i morgon.

har över.

• Anonym
    sannispannisen skrev 2009-07-09 04:21:41 följande:
    jag sitter här faktist och har ont i ögonen och jag har slarvat med min medicin ska ringaläkaren i morgon.har över.
    =( hur menar du med slarvat? hoppat över många dagar? hoppas det går bra för dig!
  • vadskajaghetadå
    Anonym skrev 2009-07-09 04:33:01 följande:
    =( hur menar du med slarvat? hoppat över många dagar? hoppas det går bra för dig!
    japp.

tack.mår inte bra just nu, har hög puls och känner mig stressad,ångest etc. Sånt som hör ihop med sjukdomen.
    dessutom verkar det som att jag har fått vitiligo,samma sjukdom somMJ hade

såntkanman drabbas av omman har knasmedsköldkörtel och diabetes som jag även har.

sen pga mina ögon och en del saker tror jag även jag har MS
  • Anonym
    sannispannisen skrev 2009-07-09 04:38:36 följande:
    japp.tack.mår inte bra just nu, har hög puls och känner mig stressad,ångest etc. Sånt som hör ihop med sjukdomen.dessutom verkar det som att jag har fått vitiligo,samma sjukdom somMJ hade såntkanman drabbas av omman har knasmedsköldkörtel och diabetes som jag även har.sen pga mina ögon och en del saker tror jag även jag har MS
    Usch vad tråkigt. Men tror du verlkligen att du har ms och vitiligo? det är inte så att du är som jag pch är lite hypokondrisk?
  • Neko

Det hon beskrev i en annan tråd lät som vitiligo. Min syster har det men det har inte spridit sig på flera år nu och hon har inga andra besvär.

• Anonym
    Neko skrev 2009-07-09 04:49:50 följande:
    Det hon beskrev i en annan tråd lät som vitiligo. Min syster har det men det har inte spridit sig på flera år nu och hon har inga andra besvär.
    okej..tänkte mer på ms..
Svar på tråden utstående ögon av struma?