• Angel 1982

Är du också en ögontjänare:)?

Fenomenet ser man jämt på vägarna. Folk gasar på hejvilt på vägarna tills de ser en polisbil.. för då börjar allas bromslampor lysa, även om man möter polisen där de inte har en chans att se hur fort du kör.

SOm häromdagen. Åkte på motorvägen. Det var en lååång rad bilar som brummade efter varandra på motorvägen i ca 100km/h trots att 120 var högsta tillåtna hastighet. Jag undrar lite vad det är med folk, vågar dom inte köra om eller vaddå?
    Jag kör om några bilar i högsta hastighet (120km/h) och ser då förklaringen till folks lugna körning. En polisbil åker längst fram i ledet.
    -Shit,  hinner jag tänka, men kollar på hastighetsmätaren. Jag kör ju faktiskt lagligt så varför oroar jag mig. Kör om även polisbilen.Polisen tittar på mig och LER . Haha.

Vad roliga folk är:)

• Svar på tråden Är du också en ögontjänare:)?
  • ica

Jag tror vi alla är ögontjänare i viss mån. Helt enkelt för att det är smart. Man låtsas vara lite mer upptagen än man är på jobbet för att slippa ta mer än sin del av jobbet. Man säger att man har så mycket man måste göra i helgen för att slippa fara och göra nåt man inte vill. Utan man vill helt enkelt bara vara hemma.
    Jag råkade berätta att min man handlar, städar och laga mesta maten på jobbet. Det ledde till att jag inte behövde sluta tidigt nån fredag då min man gjorde allt hemma! ( Jag sitter inte på arslet och blir uppassad). Så jag lärde mig att inte berätta allt. Så i helgen är vi tyvärr fullbokade så vi slipper tjatet.

• M C

*hehe*
    Det där brukar jag göra med, köra om polisen om det går. De är sååååå luriga och halvelaka!
    Utanför polisstationen här är det en lokal ickeskyltad 30-zon. Det är för att ibland står det aspiranter där och testar fartkameran.
    IBLAND. Inte jämt.

• Angel 1982
    ica skrev 2009-07-09 07:36:34 följande:
    Jag tror vi alla är ögontjänare i viss mån. Helt enkelt för att det är smart. Man låtsas vara lite mer upptagen än man är på jobbet för att slippa ta mer än sin del av jobbet. Man säger att man har så mycket man måste göra i helgen för att slippa fara och göra nåt man inte vill. Utan man vill helt enkelt bara vara hemma. Jag råkade berätta att min man handlar, städar och laga mesta maten på jobbet. Det ledde till att jag inte behövde sluta tidigt nån fredag då min man gjorde allt hemma! ( Jag sitter inte på arslet och blir uppassad). Så jag lärde mig att inte berätta allt. Så i helgen är vi tyvärr fullbokade så vi slipper tjatet.
    Ja jag håller nog med att de flesta är det ibland.
    Man kör lagligt när man har en polisbil i arslet, även om man annars ofta kör 10 km för fort tex.
    Man sysslesätter sig på jobbet när man ser chefen komma gående, för då känns det ju dumt att bara sitta på arslet, även om hon inte kan veta att man precis har satt sig och haft massor att göra innan.
Svar på tråden Är du också en ögontjänare:)?