• Mam2ma

Kolmården eller Eskilstuna Zoo (sonen är 19mån)

Tänkte åka till en djurpark nästa vecka med min son..

Funderat på Kolmården och Eskilstuna Zoo, men undrar vilken som funkar bäst för min 19mån gamla son...

Har själv varit till Kolmården och kan tänka mig att det e lite för stort för honom, samt att djuren oftast e en bit ifrån och kanske e svårare att se för hans del...

Har aldrig varit till Eskilstuna Zoo, men förstått att den e mindre då än Kolmården.

Vilken tror ni e bäst att åka till?????

• Svar på tråden Kolmården eller Eskilstuna Zoo (sonen är 19mån)
  • Sazee

Jag måste ju rekomendera parken Zoo då jag ahr jobbat där två säsonger. ;) ja, det är mindre än kolmården och därav "bättre" för mindre barn då de hinner få in alla intryck uner dagen. Plus att de finns ju lite karuseller och så också. :)

• Mam2ma
    Sazee skrev 2009-07-09 13:23:40 följande:
    Jag måste ju rekomendera parken Zoo då jag ahr jobbat där två säsonger. ;) ja, det är mindre än kolmården och därav "bättre" för mindre barn då de hinner få in alla intryck uner dagen. Plus att de finns ju lite karuseller och så också. :)
    Ok, låter bra! Har man djuren på "närmre" avstånd, så de e lättare att se eller??
    Och karusellerna, kan sonen min åka dem med mej brevid eller e det för större barn?
  • Hedda89

Zoo, för dom har vita tigrar (A)

• Bellsam

Vi var till Kolmården för ca en vecka sedan med vår lille son som är ca 11 månader. Han tyckte att det var jätteroligt. Djuren är inte så långt bort att man inte ser dom utan han såg dom tydligt. Delfinshowen var också mycket uppskattat då han både älskar djur och vatten. Han skrattade så han kikna. Sen kan man välja lite själv, du behöver ju inte gå igenom allt om du inte vill.
    Vi åkte även på Safarituren med bilen. Då ser man också djuren väldigt bra, gjorde i alla fall vi. Det var också uppskattat och han var med och kikade hela tiden trots att han är så liten.

Jag har dock inte varit på Eskilstunas så att jag är ganska så partisk i frågan :)

• Sazee
    Mam2ma skrev 2009-07-09 13:25:09 följande:
    Ok, låter bra! Har man djuren på "närmre" avstånd, så de e lättare att se eller??Och karusellerna, kan sonen min åka dem med mej brevid eller e det för större barn?
    Vissa djur är ju på nära håll :) Kan ju självklart inte klappa på alla men de finns ett ställe där som de finns kaniner osv och där får man klappa på alla djuren - mer inriktat på små barn så. :)

han kan ju självklart inte åka själv i alla, men de finns några som han kan åka själv i och sen några där du måste följa med. Kolla in deras hemsida www.parkenzoo.se och kolla upp längdgränserna - de kan ha ändrats.. Om de inte står så maila till dom, de brukar svara på allt. :)
  • Kreativ

Fördelen med Parken Zoo är att man hinne rmed allt man vill göra under en dag, utan att missa något. Man hinner se alla djuren, leka i Fantomenland, åka karuseller och det finns möjlighet till bad. Men vill man se giraffer och björnar så är Parken Zoo fel ställe.

Melvin 060609, Ida 080426
  • Drottning29

Vi har varit till båda. Och jag kan säga att våran son var måttligt intresserad av djuren. Ibland var det roligast för honom att titta på myror Han var två år när vi var på Parken Zoo förra året. Det tråkiga då var att vi gick och tittade på djuren och sen när vi kom till Fantomenland, vilket han tyckte var mest spännande, så var han så trött att han bara snubblade omkring och blev ledsen. Nästa gång ska vi gå dit först och sen titta på djuren. Vi får se hur hans lillasyster på 1½ år reagerar. Hon älskar iaf djur.
    Till Kolmården ska vi också snart igen. Iom att vi har stuga inte så långt därifrån, tänkte vi dela upp besöket. Det är nog ingen idé att försöka hinna med allting på en dag, alltså både parken, safari, tropicarium, delfinshow och allt vad det finns.

• Mamma 0406

Kolmården tycker jag. Dottern var 2,5 år när vi var där och det var den bästa upplevelsen hon haft än så länge. Hon pratade om det i jag vet inte hur länge efteråt. Man kommer djuren mycket närmare där än i Eskilstuna och så har de ju delfinerna också.

Vi har varit på båda ställena, men Kolmården var klart roligast för henne.

Svar på tråden Kolmården eller Eskilstuna Zoo (sonen är 19mån)