• Två ska bli tre

Lekmatta!!?

Vill ha tag på en matta till dottern nu när hon börjat röra på sig.
    Just nu använder vi en bäddmadrass 90x200cm och sen har hon sitt täcke ovanpå men jag tycker inte att det är bra.
    Hon vill hela tiden vända på sig och det dröjer inte länge förrens hon ligger utanför madrassen.

Vart kan man få tag på någon större matta?
    Gärna en som är mjuk så att hon inte dunkar huvudet i golvet när hon tränar nacken (det gör hon iof ändå men det behöver kanske inte göra lika ont)..
    Skulle ju kunna köpa en större bäddmadrass men tycker att det blir för dyrt!

Är det någon som har någor bra tips??

• Svar på tråden Lekmatta!!?
  • Småtokig

Jag har ett Kryptäcke från NG baby

Mått står på deras hemsida.

♥Albin 20070116 ♥Alicia 20090408♥
  • Två ska bli tre

Tack snälla för tipset!
    Heter det kryptäcke? Haha, hade jag ingen aning om :)
    Ja, det är ju precis ett sånt som jag är ute efter: Ett vadderat täcke!

Fler tips?
    Skulle vilja ha ett stort Kryptäcke!

• queenofangels

ja har 2 vanliga täcken på olvet till min dotter billigt o funkar toppen bra!

• Smulhögen

Hej, finns hur många lösningar som helst. Har själv sytt ihop två mindre madrasser som är 60x110 cm x 2 som går att vika ihop. Fumgerar som extra säng om man vill, kan sättas ihop som 3 eller 4 delar om man önskar. Vi använder den nu till vår andra son. Barnaffärerarn säljer lekhagar som är som stora hundkojor med kant, finns i flera storlekar, kanten blir bra att luta sig emot när man sen skall börja sitta, fungerar också. Man kan köpa lekmattor som är som motionsmattor som man har på gymet, antingen i färdgit mått eller som pussel, googla på lekmattor, lycka till

• Mimmi P

Jag köpte en lekmatta på ikea, den har en massa kul saker att titta på och leka med förutom att den är lite vadderad. Den är dock inte så stor, kanske 120x120 cm.

www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90132732 se där, vilket ögonmått jag har, den är 120x120 cm.

• bella11

finns en stor spännande lekfilt på ikea där barnet kan upptäcka mycket, själv så använder jag ett vanligt täcke till sonen. de rear ju på jysk nu så där kan du göra fynd på tjockare om du vill ha det.

• bella11

Mimmi P skrev 2009-07-10 08:15:39 följande:

Jag köpte en lekmatta på ikea, den har en massa kul saker att titta på och leka med förutom att den är lite vadderad. Den är dock inte så stor, kanske 120x120 cm. www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90132732 se där, vilket ögonmått jag har, den är 120x120 cm.
    sorry såg nu att vi skrivit om samma jaja :D hehe
  • Två ska bli tre

Åhh.. Vilka bra tips ni kommer med!
    Tack så jättemycket! :)

• Lilla Ls mamma

I vanliga leksaksaffärer finns jättepussel i matrial som påminner om typ yogamatta fast lite tjockare. De finns med bokstäver eller djur och går att bygga ihop så många man behöver. Vi ska precis till att köpa ytterligare ett paket för att bygga ut vår sons lekmatta.

• Lissy81

Lilla Ls mamma skrev 2009-07-10 18:50:00 följande:

I vanliga leksaksaffärer finns jättepussel i matrial som påminner om typ yogamatta fast lite tjockare. De finns med bokstäver eller djur och går att bygga ihop så många man behöver. Vi ska precis till att köpa ytterligare ett paket för att bygga ut vår sons lekmatta.
    Vi har använt precis samma till vår son. I början hade vi en tjockare filt utlagd ovanpå, men den tog vi bort när han blev lite stadigare och inte låg så mycket på rygg längre. Han tyckte det var väldigt roligt att pilla på alla skarvar mellan plattorna.
Svar på tråden Lekmatta!!?