• Torremolinos

Shampo mot håravfall?

Någon som provat shampo mot håravfall? Har det hjälpt? Jag tappar mängder nu och det verkar inte bli bättre, snarare sämre (mina pojkar är drygt 4 mån). Har fått tips om att använda Nashi nr 9, men det verkar svårt att få tag på.
    Tips någon?

• Svar på tråden Shampo mot håravfall?
  • Namnam

Tror tyvärr att det inte går att hejjda då det är hormonellt.

Jag tappade massor nästan hälften av mitt hår, men det kommer tillbaka.

• Namnam
    Från gravid.se

http://www.gravid.se/1_facts/1_13/1_13_3.htm

"Håret
    Efter förlossningen och under amningsperioden kan du tappa mycket hår – bli inte förskräckt. Det är helt normalt och inget att oroa sig för. Under din graviditet har hormonerna satt tillfälligt stopp för den vanliga cykeln av hårväxt och håravfall. När sedan hormonnivåerna sjunker efter förlossningen startar processen igen med att gå på högvarv. Resultatet blir vad som kan upplevas som kraftigt håravfall. Vad det handlar om är att det hår som du skulle ha tappat under dina nio månader som gravid, faller av i princip ett svep.

Efter cirka sex månader bör ditt hår ha återgått till normaltillstånd. Under tiden kan du göra det bästa av situationen med att äta nyttigt och hantera ditt hår skonsamt. Tvätta det bara när det behövs, använd ett milt schampo och balsam. Red gärna ut eventuella tovor med en bredtandad kam. Undvik plattång, hårtork eller varma spolar som kan skada håret. Om du kan undvika kemiska hårkurer som t.ex. permanent innan håret blivit som vanligt igen är det bra."
  • Torremolinos

Tack för svaret! Ja, det är väl bara att bita ihop och vänta på bättre tider då... Och kanske klippa av en bra bit så att det inte ser lika tunt och stripigt ut. Vill inte, men det är nog enda lösningen just nu.

Svar på tråden Shampo mot håravfall?