• Tess26

ont i vänster arm!!!!

Skulle göra en thekopp då jag plötsligt fick ont i vänster armen!!
    Fick sån himla ångest att det är en hjärtinfarkt på G!!!
    Har du någonsin haft ont i vänsterarmen bara sådär?? Borde jag ringa sjukhuset och fråga!! Usch vad jag har ångest nu!! Har 2 små barn hemma ju!!!

• Svar på tråden ont i vänster arm!!!!
  • Miamou
    Tess26 skrev 2009-07-09 14:57:06 följande:
    Skulle göra en thekopp då jag plötsligt fick ont i vänster armen!! Fick sån himla ångest att det är en hjärtinfarkt på G!!! Har du någonsin haft ont i vänsterarmen bara sådär?? Borde jag ringa sjukhuset och fråga!! Usch vad jag har ångest nu!! Har 2 små barn hemma ju!!!
    Förstår din ångest och oro...ring sjukvårdsupplysningen om du tycker dig behöva det!

Plötslig smärta kan ju komma i vilken kroppsdel som helst och det är väl kanske just det plötsliga som gör oss rädda? Oftast så är det ju ingen som helst fara
  • FH Mamma

det sägs att smärtan strålar ut från vänster armen mot kroppen men det är ju inte helt säkert.. orolig = åk till akuten och gör ekg

• beadis

jag har haft så...blev livrädd så klart..åkte in o fick göra EKG..allt var bra

Läkaren sa att det kan vara så om man går o bär på barnen mkt

• Tess26

asså det försvann ju på engång........känner mig så pinsam jämt........

• Tess26

var och gungade med barnen.....
    har ju dödsångest i vanligigta fall....men det är ju obehagligt när det bara kommer sådär...sen försvinner igen....nu satck det till igen...gråter snart......HATAR DET HÄR!!!!

• kramgo80

No offence, men om man misstänker hjärtinfarkt är det första man gör verkligen att logga in på familjeliv och starta en tråd? Jag skulle vara livrädd om jag misstänkte hjärtinfarkt och ringt ambulans på en gång.

• Miamou
    Tess26 skrev 2009-07-09 15:11:37 följande:
    var och gungade med barnen..... har ju dödsångest i vanligigta fall....men det är ju obehagligt när det bara kommer sådär...sen försvinner igen....nu satck det till igen...gråter snart......HATAR DET HÄR!!!!
    Andas bara lugnt
    En hjärtattack (eller vad du oroar dig för) ger ju faktiskt inte bara några stick i en vänsterarm
    Är du anfådd, tung över bröstet, har du hjärtklappning, sticker/domnar det i några extremiteter?
  • Miamou
    Tess26 skrev 2009-07-09 15:11:37 följande:
    var och gungade med barnen..... har ju dödsångest i vanligigta fall....men det är ju obehagligt när det bara kommer sådär...sen försvinner igen....nu satck det till igen...gråter snart......HATAR DET HÄR!!!!
    Ångest i sig...men det vet ju du...ger många olika symptom- bland annat att man är döende i JUST någon hjärtsjukdom
    Andas i en påse om det hjälper din ångest...är du orolig ändå så ring sjukvårdsupplysningen!
  • Tess26

jag vet att jag är pinsam.......tänk om det verkligen kommer en hjärtinfarkt har ju känt att den är påväg nu i snart 20 år.......den borde väl komma snart=(

tänkte bara höra om jag är ensam om detta......

det sticker liksom till då och då......

• Miamou
    Tess26 skrev 2009-07-09 15:18:57 följande:
    jag vet att jag är pinsam.......tänk om det verkligen kommer en hjärtinfarkt har ju känt att den är påväg nu i snart 20 år.......den borde väl komma snart=( tänkte bara höra om jag är ensam om detta...... det sticker liksom till då och då......
    Du är INTE pinsam!!!
  • Tess26

har aldrig träffat någon med samma ångest....det är så jobbigt att folk tror att man hittar på...jag känner ju hjärtinfarkts symtomen.........har gjort ekg 2 gånger på 5 år...normala.....

• Miamou
    Tess26 skrev 2009-07-09 15:24:52 följande:
    har aldrig träffat någon med samma ångest....det är så jobbigt att folk tror att man hittar på...jag känner ju hjärtinfarkts symtomen.........har gjort ekg 2 gånger på 5 år...normala.....
    Jag har inte samma ångest men du kan inboxa mig om du vill
Svar på tråden ont i vänster arm!!!!