Har er PCO förändrats efter graviditet?
Nu är det 7 månader sen våran lille IVF-kille föddes! Jag har hört att PCO:n kan förändras efter graviditet, så nu är jag nyfiken på att höra hur det har varit för er. Gärna ni som har liknande bakgrund/liknande symptom som jag, men alla historier tas tacksamt emot!
Min PCO tror jag räknas som en "lätt" variant. Jag hade pärlbandsäggstockarna förstås och egen mens ca 3-6 ggr/år. "Måttlig" övervikt (bmi runt 27). Hormonproverna var inom normalspannet enligt läkarna men jag vet inga värden så jag kan inte säga om de ligger i överkant eller ojämnt i förhållande till varandra.
Jag ammar fortfarande 3-4 ggr/dygn och har inte fått någon mens ännu, som sagt 7 månader efter förlossningen. Graviditetskilona är borta men inte de som kom till under alla hormonbehandlingar, så det börjar väl bli dags att ta tag i detta snart (*suck*)
När kan man kolla upp hur det står till, om något har ändrats? Jag förstår ju att jag måste sluta amma helt först, annars stökar väl prolaktinet till det, men hur långt efter amningsstopp tror ni man behöver vänta för att det ska vara tillförlitligt?