• Superba Supernovan

Fräscha upp en sliten skinnjacka, hur???

Hejsan!

Jag hittade en supersnygg skinnjacka second hand. Enda kruxet är att den är ganska sliten i skinnet ch jag har ingen aning om hur/om man kan fräscha upp den och hur man sedan tar hand om den för att den ska hålla sig fin. Kanske någon här vet och vill dela med sig? Vore jättesnällt i så fall!

• Svar på tråden Fräscha upp en sliten skinnjacka, hur???
  • Joico

Det beror ju på vad du menar med sliten.. är det "repor", är den torr, smutsig, blekt?

• Superba Supernovan

Torr är nog ett bra sätt att beskriva skinnet på. Torr och därmed har cognacsfärgen blivit aningen ljusare på sina ställen....

• Joico

Gå till en skinn/läder-butik, dom har nog finfina grejer! Annars har jag köpt på City gross, riktigt bra krämer som mjukar upp skinnet. Det finner du nog lite varsom det brukar stå på förpackningen..

Superba Supernovan skrev 2009-07-09 17:20:54 följande:

Torr är nog ett bra sätt att beskriva skinnet på. Torr och därmed har cognacsfärgen blivit aningen ljusare på sina ställen....
  • Superba Supernovan

Ok, så man kan alltså smörja in den . Låter ju logiskt. Då ska jag leta reda på någon butik som säljer skinnvaror, borde ju finnas där. Tack ska du ha!

• Joico

Ja annars typ Coop, Ica Maxi, City gross.. City gross hade jättestort utbud, så har du det så är du i hamn

Lycka till!

Superba Supernovan skrev 2009-07-09 17:30:40 följande:

Ok, så man kan alltså smörja in den . Låter ju logiskt. Då ska jag leta reda på någon butik som säljer skinnvaror, borde ju finnas där. Tack ska du ha!
Svar på tråden Fräscha upp en sliten skinnjacka, hur???