melon skrev 2009-07-09 20:22:48 följande:
Hej! Vad är det för typ av smärtor du känner? Bränner det och svider? Jag lider av något som heter lichen och smärtorna kan liknas med vestibulit. Det tog ett tag innan min gynekolog kom fram till att det var det jag hade. Så jag tycker att du ska fråga om det kanske kan vara det, är inte säkert att de tänker på det. Jag har slutat äta p-piller då de är uttorkande. Tyvärr vet jag inte så mycket om minipiller, men om du söker på google så brukar man kunna hitta massa information om olika biverkningar osv. Ett tips är även att gå till apoteket och köpa aco:s intimolja, är väldigt bra att smörja sig med.
Tack för ditt svar!
Det bränner när jag har sex eller på något sätt orsakar friktion mot slemhinnan, ex. när jag tar ut p-ringen. Problemen har jag haft sedan i början av januari.
I slutet av april fick jag eksem med vita beläggningar på huden kring slidan. Har behandlat med kortioson i omgångar och först nu verkar det ge med sig. Nu är det så att läkaren faktiskt misstänker lichen lite smått.
Så det kanske är därför jag har samlagssmärtor? Hur kommer man tillrätta med dom?
Läste lite om minipiller. De som själva har vestibulit säger att minipiller inte är ett alternativ, medan läkare och barnmorskor inte ser något problem med dom. Jag gör helt enkelt ett försök!