Huskur mot hosta?
Jag har sån fruktansvärd hosta, har ingen hostmedicin hemma. Nån som har tips. Har så ont i magen och revbenen. Den lille där inne får väl ingen ro.
Jag har sån fruktansvärd hosta, har ingen hostmedicin hemma. Nån som har tips. Har så ont i magen och revbenen. Den lille där inne får väl ingen ro.
tuggummi!
Om det är rethosta alltså. För att det inte ska bli torrt. Likaså vatten, varmt att dricka, halstablett eller annan "sugtablett"/godis
Kakao är hostdämpande. Gör riktigt stark choklad av kakao och socker men blanda hälften vatten och hälften mjölk så att inte mjölken motverkar hostdämpningen...lycka till!
åh nej....kakaon tog slut igår.....
Är det rethosta?
nej vanlig förkylningshosta
Gurgla saltvatten hjälper både mot hosta (man koncentrerar sig på annat) och hes hals. Och öm...
Svart hett kaffe hjälper mot astma-attacker - kanske värt att testa förutsatt att du dricker kaffe o att du inte överskrider koffeindosen om du är gravid!
Annars är lakritsrötter helt suveräna - man hackar ner de i mindre bitar (ca 1 cm) o gör avkok på o dricker hett.... ser lite läbbigt ut men e ganska gott!
Har alltid lakritsrötter hemma då jag dessutom försöker sluta röka o det är perfekt att sysselsätta både fingrar o mun med en stund när suget sätter in...
Annars är en bra sida shenet.se som har massa recept på huskurer o "gör-det-själv-gruckor" - hittade inte något om direkt hosta men en massa annat kul!
Lycka till o hoppas du blir hostfri snart!
// C.