• ViddernasVera2

Var köper man garderobskorgar?

Hej, Är det någon som vet var man köper såna plastkorgar med orange papp i som finns i hyreslägenheter. Just flyttat och det finns få korgar i garderoberna. Det går bra med andra billigare hyllor eller korgar också. Hoppas nån har råd til lmig.
    Varma hälsningar

• Svar på tråden Var köper man garderobskorgar?
  • Hemlighet

Ikea har Antonius.
    Har sådana i våran stora garderob, mycket praktiskt.

Du kan inte be om fler korgar av din hyresvärd?
    Det gjorde jag.

• ViddernasVera2

Tack för tipset Hemlighet,
    Jag har frågat värden men han hade inga så jag måste verkligen ordna det, tittade på Ikeas hemsida just men det fanns inte i måtten 60 * 60 tyvärr, letar vidare
    Tack

• FixarFrasse

Köp lite material på byggmarknaden och snickra ett gäng själv! Busenkelt och busbilligt!

• Lallara

Bauhaus har stort utbud av trådkorgar, om det skulle funka.

• Anne69

Det här vet jag tyvärr alltför mycket om....... Det är nämligen en djungel. Har kommit fram till att man bör köpa absolut rätt trådbackar och hyllor, dvs sådana som passar till garderobens märke. Så kolla vem som tillverkat dem och börja sen leta återförsäljare. Att försöka på tex IKEA är dödfött. Tyvärr är det svindyrt att köpa originaldelar men det är ändå bättre än alla andra försök med att bända till dem som är nästan rätt.

Fråga hyresvärden om tillverkare alt. kolla inne i garderoberna, någonstans brukar det sitta en klisterlapp. Stora byggvaruhus, typ Fredells, är välsorterade o har de flesta märken i lager.

• ViddernasVera2

Tack så jättemycket för alla svar, Ni (vi) på Familjeliv är verkligen bra. Råd kommer omgående. Jag har goda erfarenheter, för nått år sen frågade jag efter madrasskydd och fick råd om ett jättebra från IKEA och det använder jag fortfarande.
    Tack alla

Svar på tråden Var köper man garderobskorgar?