• Vad skall jag göra

Stickling av citronträd??

Har ett citronträd. Eftersom trädet är så fult så undrar jag om någon vet eller har provat ta sticklingar. Går det?

(¸.?* *?.¸¸.?* *?.¸Mamma till Kevin 080921¸.?* *?.¸¸.?* *?.¸)
  • Svar på tråden Stickling av citronträd??
  • och

Japp, det går, jag har tagit sticklingar någon gång för länge sen. Men det tar jättelång tid innan de rotar sig, och det kan vara bra att ta många sticklingar för alla tar sig inte.

• Vad skall jag göra
    och skrev 2009-07-09 23:19:01 följande:
    Japp, det går, jag har tagit sticklingar någon gång för länge sen. Men det tar jättelång tid innan de rotar sig, och det kan vara bra att ta många sticklingar för alla tar sig inte.
    Nej jag tänkte också på det. Klippte ju ner mitt fula träd som nu har slagit många nya skott. Men hur lång tid tog det för dig innan sticklingen rotade sig? Och hade du plastpåse över?
  • och

Jag kommer inte riktigt ihåg, men det tog säkert minst en månad. Jag hade plastpåse över, och jag tror att det kan gå snabbare om man har undervärme. Nu är det kankse lite svårt att fixa så här års.

• Vad skall jag göra
    och skrev 2009-07-10 00:03:40 följande:
    Jag kommer inte riktigt ihåg, men det tog säkert minst en månad. Jag hade plastpåse över, och jag tror att det kan gå snabbare om man har undervärme. Nu är det kankse lite svårt att fixa så här års.
    Mmmm. Men jag ger mig inte. {#lang_emotions_sealed}
Svar på tråden Stickling av citronträd??