• justine

viktkurva

Ni som haft barn som haft en brant uppgång i början, typ 500 gram i veckan, när började viktökningen avta för era bebisar?

Min tjej är 1 månad och inser ju att den viktuppgången inte kommer vara så hela tiden utan bli mindre, så nyfiken när det blev så för er

• Svar på tråden viktkurva
  • MammaTillDomFinaste

vet inte vad viktuppgången varit för min dotter, men hon väger 8 kilo och är strax över 5 månader.. ;) och är ändå 5 veckor för tidigt född..!! Hon ökar fortfarande stadigt.

• Gnom

Marcus gick stadigt upp 700 g i veckan o jag började undra vart detta skulle sluta.. Kommer inte ihåg NÄR det började plana ut, men det har planat ut nu. Han är nu drygt 5 månader o vägde för ett par veckor sen 9510 g, 70 cm lång.

• Lilla Lycka

Efter 3 månader avtog det lite, efter 6 månader ännu lite till. men nu vid snart 9 månader ligger hon fortfarande över kurvan i både vikt, längd och huvudomfång.

• Mimmi P

Jag frågade på bvc om det, min son vägde 4070g när han föddes och i onsdags (blev 4 månader i tisdags) vägde han 7720 g. Hon sa att när man slutar amma alt drar ner på amningen ordentligt och de börjar bli mer rörliga brukar viktuppgången avta en del, men det har ju redan minskat lite. Första månaden ökade han 1 kg (ja eller egentligen mer då han gick ner 370 g tror jag det var första dagarna), sen har det ju blivit mindre och mindre för varje månad.

Svar på tråden viktkurva