• Kattfabriken

Semester i Stockholm - tips?

Jag, min man och vår 1-åring ska semestra i Stockholm nästa vecka. Vi vill vara riktiga turister och göra typiska turistgrejer. Vi har båda bott i Stockholm och är där mycket i jobbet men vill nu turista med vårt barn.

Vi vill gärna ha tips på vad vi kan hitta på. Bra restauranger med bra uteserveringar dit vi kan ta med lillkillen.
    Vi funderar på att ta en båttur ut i skärgården, vad rekomenderas Vaxholm eller Fjäderholmarna?

Tacksam för tips!

• Svar på tråden Semester i Stockholm - tips?
  • lillajag82

vi tog båten över till ljugården och gick på skansen med våra

var på lillabonngården där de fick klappa djuren mycket stor hitt

~~ Emelie..Albin..Dante..~~
  • Kattfabriken

Ja det blir nog ett besök på Skansen.

• killenkott

Resturang J,ligger precis vd vattnet i nackastrand.
    Man kan både åka bil eller båt från slussen osv.
    Riktigt justé mat och häääärlig utsikt!

Sen rekomennderar jag en båt tur till Grinda,jättemysig liten ö.Perfekt dagstur.
    Eller Fjäderholmarna som du själv sa.

Ha en skön sem!

• september76

Vi turistade i Sthlm förra sommaren (båda jobbar / har jobbat i Sthlm, så vi är väl egentligen inga "riktiga" turister) och vi åkte sightseeingbåt. Jättemysigt och kul att se allting från vattnet! Fast det var iofs innan vår dotter föddes. En ettåring kanske tycker att det är tråkigt att åka och titta på hus och sånt...

• Kattfabriken

Ja, sightseeingbåt verkar trevligt. Det gillar nog vårt barn också.
    Restauranger då, någon som har tips. Vi älskar att gå på bra restauranger men nu krävs det att det är ok att ta med ett barn.

• nollåtta

Junibacken kanske? Eller en dag på Skansen?

• september76

Har tyvärr inte några förslag på restauranger där det funkar bra med barn, men jag hänger gärna kvar i tråden och läser om du får några tips. Vi ska nog också "turista" någon eller ett par dagar i Sthlm i sommar igen.

Svar på tråden Semester i Stockholm - tips?