• Friza

Svår förlossning - vidöppen pannbjudning

Hejsan allihopa!
    Jag fick den 28 juni en underbar liten dotter. Förlossningen blev inte riktigt som planerat utan hon kom i vidöppen pannbjudning. Pga det så sprack jag enormt mycket och de var tvungna att sy mig i över två timmar efter förlossningen.

Tyvärr har många stygn gått upp och jag är därför tvungen att sy om stora delar igen troligen i nästa vecka. Finns det någon där ute som har varit med om något liknande och vad har du för erfarenheter och ungefär hur lång tid hade du ont?

• Svar på tråden Svår förlossning - vidöppen pannbjudning
  • Busbellan

Usch låter som det måste varit jättejobbigt för dig.
    Har också fått ett av barnen i vidöppet läge, men hade det inte så tufft som dig på långa vägar utan det gick rätt bra ändå. Kanske beror det på att han var andra barnet.
    Men jag tror nog det gick ganska bra för dig ändå kanske, i många fall slutar ju sån bjudning med kejsarsnitt istället.

Hoppas allt snart blir bra för dig och att du slipper ha ont!!

Mamma till Nora, August och Ella
  • trebarsmamma

mitt första barn föddes också så, men jag klarade mig fint, men den blev lite långdragen själva förlossningen alltså.

synd om dig ts att det blev så jobbigt och att du måste sy om,

• Friza

Tack så mycket allihopa!!
    Jag har idag varit uppe på sjukhuset och tyvärr blir det att lägga sig på operationsbordet i nästa vecka så får de lappa ihop mig en gång till. Det ska bli skönt när det är avklarat så kommer det förhoppningsvis bara bli bättre och bättre...

• guldrosen1
    Friza skrev 2009-07-10 16:09:58 följande:
    Tack så mycket allihopa!!Jag har idag varit uppe på sjukhuset och tyvärr blir det att lägga sig på operationsbordet i nästa vecka så får de lappa ihop mig en gång till. Det ska bli skönt när det är avklarat så kommer det förhoppningsvis bara bli bättre och bättre...
    Hej skakare, min son kom också med pannbjudning, men det upptäkte det efter 1½ dygn med värkar och helt öppen var jag då att det inte gick, han sjönk inte ner alls så det blev akut kejsarsnitt. Men sjutton vad ont det gjorde och jag kände ju att det inte hände något. Han var ganska stor också vägde 4430g. Så jag vill inte veta hur det hade gåt om jag hade fött normalt.
    Hoppas det går bra för dej nästa vecka. Önskar dej lycka till!
    Kram anna
  • skånetös78

Min dotter föddes i vidöppen hjässbjudning, vet inte om det ät exakt samma sak? Men jag fick en total sfinkterruptur så jag vet precis vilket elände du går igenom! Jag hade jätteont flera månader efteråt men nu känner jag mig i stort sett återställd! Mig lyckades de dock laga bra första gången!

*Välkommen älskade Linnea! 7/11-08*
  • Friza
    skånetös78 skrev 2009-07-10 18:41:47 följande:
    Min dotter föddes i vidöppen hjässbjudning, vet inte om det ät exakt samma sak? Men jag fick en total sfinkterruptur så jag vet precis vilket elände du går igenom! Jag hade jätteont flera månader efteråt men nu känner jag mig i stort sett återställd! Mig lyckades de dock laga bra första gången!
    Usch då... det var länge som du gick och hade ont, skönt att du blev återställd!! Våra förlossningar låter ganska lika varandra. Det är bara för mig att hoppas på att nästa lagning ska bli bättre.
  • skånetös78
    Friza skrev 2009-07-10 20:13:19 följande:
    Usch då... det var länge som du gick och hade ont, skönt att du blev återställd!! Våra förlossningar låter ganska lika varandra. Det är bara för mig att hoppas på att nästa lagning ska bli bättre.
    Ja det var verkligen hemska månader,kunde knappt sitta,knappt röra mig överhuvudtaget..förlossningen var långdragen med svaga värkar och slutade med både sugklocka och tång så därför gick jag sönder så mycket plus att det säkert inte gjorde det hela enklare genom att dottern låg med ansiktet uppåt!
    Jag håller tummarna för att de lyckas laga dig bättre nästa gång och att du snart känner dig på bättringsvägen! Fråga om du undrar något mer!
  • charlie och novas mamma

Min son låg precis likadant och det märkte vi när jag var uppen 10 cm och hade legat inne på förlossningen i 29 timmar. Han hade 38 i huvud omf och när dom ligger i pannbjudning blir väl omf större? I alla fall som kom han inte ens ut utan fick förlösas med kejsarsnitt.

Hoppas det kommer gå bra nu och att allt läker fint!
    Grattis till Lilla tjejen

• skånetös78
    charlie och novas mamma skrev 2009-07-10 22:20:27 följande:
    Min son låg precis likadant och det märkte vi när jag var uppen 10 cm och hade legat inne på förlossningen i 29 timmar. Han hade 38 i huvud omf och när dom ligger i pannbjudning blir väl omf större? I alla fall som kom han inte ens ut utan fick förlösas med kejsarsnitt. Hoppas det kommer gå bra nu och att allt läker fint!Grattis till Lilla tjejen
    Det stämmer att bebisen kommer ut med absolut största omfånget först i pannbjudning så det blir ofta extra jobbigt då. Min dotter roterade fel ganska tidigt och jag var fullvidgad i 6,5 timme utan att det hände särskilt mycket så därflör blev det som det blev i slutet..
  • Friza

Ja, jag håller tummarna nu att nästa lagning ska bli ok. Har varit på sjukhuset en gång per dag nu de senaste dagarna för att de förbereder för en ny "operation". Imorgon får jag äntligen reda på när de ska göra den. Känner mig lite nervös eftersom de kommer att ge mig narkos och jag har aldrig tidigare blivit sövd. Undrar hur man gör med amningen tror att jag måste pumpa ut lite och testa att ge flaskan till dottern. Någon som vet??

Svar på tråden Svår förlossning - vidöppen pannbjudning