åkksjukebabd Sea-band
Hejsan!
Är det någon som har prövat apotekets Sea-band för sina åksjuka barn? Vi har en treårig dotter som blir åksjuk för minsta lilla. Hon hinner bli åksjuk på en biltur på 20 min.
Funkar dessa??
Mvh villrådig
Hejsan!
Är det någon som har prövat apotekets Sea-band för sina åksjuka barn? Vi har en treårig dotter som blir åksjuk för minsta lilla. Hon hinner bli åksjuk på en biltur på 20 min.
Funkar dessa??
Mvh villrådig
det där bandet trycker på nå ställe i handleden så man inte mår illa.
det måste sitta exakt på rplats.annars fungerar et inte.
exakt på rätt plats skulle det stå..lite kladdigt tangentbord
Jag försökte använda sådana när hag var gravid och mådde illa - hjälpte inget för mig i alla fall.....
Det fungerade bra på graviditetsillamående för mig men man måste ju låta dem sitta på annars fungerar det ej (inte så lätt när man är 2 år jag vet).
Läste om en studie där en sjukgymnast hade botat åksjuka hos barn genom att lära dem slå vanliga kullerbyttor. Det var tydligen väldigt bra resultat. Antar att det har med balanssinnet att göra. Det är ju inte skadligt att prova med några kullerbyttor om dagen.
Blir barnen åksjuka även när dom är framåtvända ? Eller är det något ni absolut inte vill göra pga risken med nackskada ?
Förstår om det är så men för oss var det ett bättre alternativ än att ge åksjuketabletter vid minsta lilla bilfärd. Jag blir själv väldigt åksjuk om jag sitter bakåtvänt. Spelar ingen roll om det är i bil, tåg eller på gunga (!)
Sonen blev åksjuk från han var bara några månader gammal. Vi kopplade det inte till åksjuka till att börja med utan, främst pga att så pass små barn inte "ska" kunna bli åksjuka. Någonting som inte ska vara såpass utvecklad med balanssinnet ? Men herregud man kan inte bortse från kräkspyor och ett kritvitt ansikte på ens barn...
Köpte ny bilbarnstol och vände honom när han var 3 år och då 17 kg.
Lite off topic men.. ;)
Jag har försökt med vår 3.5-åring, men hon tycker att banden sitter åt runt armen och vill inte ha dem på mer än ett par minuter. Tyvärr - annars kändes tanken god med annan hjälp än att stoppa i piller.
F ö är dottern expert på kullerbyttor, så det verkar inte göra någon skillnad i hennes fall...