• Anonym (ömt)

ont på vänster sida i magen

Jag har i ett par dagar haft ont långt ut på vänster sida i magen precis under revbenen. Det är typ som en punt där som gör ont oftast molande värk. Såklart så blir jag orolig är den typen som tycker om att oroa mig.

Vad tror ni det kan vara är det någon som har haft liknande?
    Det jag själv tänker på är allt från luft i tarmarna till bukspottskörtelinflammation.

• Svar på tråden ont på vänster sida i magen
  • Anonym

Du ska ha ont på höger sida om det är bukspottsproblem.
    Ditt låter som magkatarr, vad säger läkaren?

• Anonym (ömt)

Jo den tanken har oxå slagit mig men har aldrig haft det tidigare så jag vet inte hur det känns har aldrig haft ont där överhuvudtaget därför är jag nyfiken på andra som har haft samma sorts smärta och vad de har haft.

Så är det någon som haft liknande förklara gärna hur er smärta har känts så kanske jag kan bli lite lugnare o inte spåra ut i mina tankar

• Anonym (ömt)

Tycker inte smärtan är så stark så att det är befogat att gå till läkaren inte än iaf

• Anonym

Anonym (ömt) skrev 2009-07-10 11:57:33 följande:

Tycker inte smärtan är så stark så att det är befogat att gå till läkaren inte än iaf
    Ingen av oss här är ju tyvärr någon läkare med röntgensyn, så det lättaste vore ju faktiskt om du kontaktade läkare för att få någon diagnos.
    Det är ju så att alla har ju olika smärtgränser, det kan vara blindtarmen som knappt gjorde ont för en person, men som smärtade massor för en annan?
  • Anonym (ömt)
    Anonym skrev 2009-07-10 11:59:42 följande:
    Ingen av oss här är ju tyvärr någon läkare med röntgensyn, så det lättaste vore ju faktiskt om du kontaktade läkare för att få någon diagnos.Det är ju så att alla har ju olika smärtgränser, det kan vara blindtarmen som knappt gjorde ont för en person, men som smärtade massor för en annan?
    Det är såklart jag vet att ingen här kan ställa en diagnos på mig jag är mest nyfiken på andra som har haft liknande smärta och om de vet vad det berodde på.

Jag är inte ute efter en diagnos bara ett allmänt bollplank för mina tankar. Det som ett forum är till för
  • Anonym (mm)
    Anonym skrev 2009-07-10 11:59:42 följande:
    Ingen av oss här är ju tyvärr någon läkare med röntgensyn, så det lättaste vore ju faktiskt om du kontaktade läkare för att få någon diagnos.Det är ju så att alla har ju olika smärtgränser, det kan vara blindtarmen som knappt gjorde ont för en person, men som smärtade massor för en annan?
    Blindtarmen sitter långt ner på höger sida...
  • Anonym

Anonym (mm) skrev 2009-07-10 12:11:17 följande:

Blindtarmen sitter långt ner på höger sida...
    Det var ett exempel.
  • Anonym

Anonym (ömt) skrev 2009-07-10 12:04:52 följande:

Det är såklart jag vet att ingen här kan ställa en diagnos på mig jag är mest nyfiken på andra som har haft liknande smärta och om de vet vad det berodde på.Jag är inte ute efter en diagnos bara ett allmänt bollplank för mina tankar. Det som ett forum är till för
    Jag har gallstenar och ont på den sidan ibland.
  • Anonym (mm)
    Anonym skrev 2009-07-10 12:20:13 följande:
    Anonym (mm) skrev 2009-07-10 12:11:17 följande:
    Det var ett exempel.
    Dåligt exempel. Då ts frågar om råd vad det kan vara på vänster sida...
Svar på tråden ont på vänster sida i magen