• Karla79

Är det farligt om frysen är på medan man frostar av?

Frostar av frysen just nu och har skruvat ner den på minimum, men det går inte att stänga av helt. Är detta farligt på något sätt, typ kan börja brinna eller så?

• Svar på tråden Är det farligt om frysen är på medan man frostar av?
  • Kya

nejdå du får bara en väldigt hög elräkning.

27okt-08 tittade min lilla prins Filip ut :)
  • CuteElliz

nej det är inte farligt... men kolla ordentligt på frysen, det finns alltid ngn knapp som är strömbrytande...

• Karla79
    CuteElliz skrev 2009-07-10 13:02:30 följande:
    nej det är inte farligt... men kolla ordentligt på frysen, det finns alltid ngn knapp som är strömbrytande...
    Tyvärr ingen knapp..
  • Kya
    Karla79 skrev 2009-07-10 13:03:37 följande:
    Tyvärr ingen knapp..
    dra ut sladden till den då. det finns alltid en sladd iaf, den går inte på batteri.
    27okt-08 tittade min lilla prins Filip ut :)
  • Karla79

Det hade jag gjort om jag kunde dra ut kylskåpet på egen hand för att hitta sladden. Jag tror det är lugnt, ska inte ta mer än 2 timmar kanske.

• prinsesstårtan
    Karla79 skrev 2009-07-10 13:09:12 följande:
    Det hade jag gjort om jag kunde dra ut kylskåpet på egen hand för att hitta sladden. Jag tror det är lugnt, ska inte ta mer än 2 timmar kanske.
    Det tar ju längre tid att frosta av den om strömmen är på....
    har du en kyl och frysstapel så kan knappen sitta i kylen....
  • NoMatter
    Karla79 skrev 2009-07-10 13:09:12 följande:
    TVÅ timmar för att frosta av frysen? Jisses då hade jag blivit galen. Det tar ca 20-30 minuter för mig att frosta av en fullstor frys. Med hjälp av kokande vatten.
    Det största modet är tålamodet!
  • Thursday
    NoMatter skrev 2009-07-10 19:46:01 följande:
    TVÅ timmar för att frosta av frysen? Jisses då hade jag blivit galen. Det tar ca 20-30 minuter för mig att frosta av en fullstor frys. Med hjälp av kokande vatten.
    Varför blir du galen av att vänta i ett par timmar?
  • Marsupilamiman

Det finns väl åtminstone en möjlighet att ställa in kylan, hur kallt det ska vara vrid ner den i botten, då kanske frysen stänger av sig. Annars kan man skruva ut säkringen om man inte kommer åt sladden.

Lite sent nu kanske, men till nästa gång... :)

• NoMatter
    Thursday skrev 2009-07-10 20:47:16 följande:
    Varför blir du galen av att vänta i ett par timmar?
    Det behöver ju inte ta så lång tid. Och eftersom jag vet det så skulle jag bli halvt galen av att bara vänta.
  • Thursday
    NoMatter skrev 2009-07-10 20:51:01 följande:
    Det behöver ju inte ta så lång tid. Och eftersom jag vet det så skulle jag bli halvt galen av att bara vänta.
    Man behöver ju inte sitta och glo på den under tiden
  • NoMatter
    Thursday skrev 2009-07-10 21:16:26 följande:
    Man behöver ju inte sitta och glo på den under tiden
    NÄe men man måste ju ha uppsikt över den annars har man vatten över hela golvet, typ.
Svar på tråden Är det farligt om frysen är på medan man frostar av?