• Teskedsmamman

Hanarbetarna snackar vidare....

Här samlas vi som gillar att virka, sticka och tova! Välkommen in, gammal som ny, elit som rookie

här samlingstråden för våra bloggar!
    hemlistråden
    Förra tråden hittar du här - del 7
    Mönstertråden

köpa garn på nätet, det kan du göra här
    www.helylle.se
    garnharvan.se
    www.garnkorgen.se
    www.stickbutiken.se
    www.grunnebogarn.se
    www.garntjanst.se
    www.sticka.nu
    www.vartoftagarn.se
    www.jarbo.se
    kickishobbysida.se
    www.yllotyll.com
    www.dustorealpakka.com
    www.nysta.se
    www.madamelutuss.se

Mönster hittar du här:
    www.jarbo.se/
    www.sticka.nu/pattern.html
    www.knittingpatterncentral.com/directory.php (eng)
    www.knitty.com/ISSUEsummer08/index.html (eng)
    www.berroco.com/ (eng)
    www.garnstudio.com (svenska)

Mina bloggar: ☆ Virkaholic ☆ och tesked.blogspot.com/
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-03 21:43
    Nästa tråd finns här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m47756980.html
  • Svar på tråden Hanarbetarna snackar vidare....
  • carolinae

Igår fortsatte jag att virka på min sjal... men kände mig mer och mer missnöjd... så det slutade med att jag rev upp allt som jag virkat... :-O Men om man inte blir nöjd nu så lär man ju inte bli det sen heller... Så nu ska jag ut på mönsterjakt...

• Stickmamman

Vad är det du är ute efter för sjal? Jag vill med göra en sjal men hittar inget lätt mönster..

• Stickmamman

Tror jag gör Tony Irvings sjalen, Den ser lätt ut.

• carolinae
    Noskig skrev 2009-07-12 13:06:33 följande:
    Vad är det du är ute efter för sjal? Jag vill med göra en sjal men hittar inget lätt mönster..
    Jag hade tänkt en trekantssjal, hittade ett mönster i boken Virka! av frida pontén men det blev inget fint med det garn jag hade, för tunt garn har jag. Men jag tror jag har hittat ett mönster ska testa det ikväll när Vera somnat. Det är i en gammal virkbok från 70-talet...

Annars är ju Irvings sjal snygg!!
  • Stickmamman

jag hade inge bra garn till det hemma...

• Stickmamman

Har garn hemma som jag har så mycket av, så tänkte göra mig av med lite, perfekt till att göra små figurer med, 6 olika färger, svart, grön, rosa, lila, blå och röd. 50g nystan. acryl garn.för stickor: 3 - 3.5 det är av samma märke alla såklart tänkte lägga ihop paket vis med dom olika färgerna, tex 2 av varje nystan. Någon som är intresserad innan jag lägger på dyrare pris på tradera?

• Stickmamman
    Teskedsmamman skrev 2009-07-12 16:15:52 följande:
    Nu har jag lagt in bild på min lilla nakenfis i bloggen Jag håller på med klänningen och den kommer också snart
    söt
  • Kaldorei

Guuud så söt! Åååh, jag bara MÅSTE skramla ihop några kronor å gå å köpa mig ett nystan vit muskat, för jag har ju laxrosa muskat redan att ha i öronen och på nosen.... =) eller om man ska ta det ljusröda.... hum.... Har börjat med nåt restgarn jag har här hemma, men det blev inget bra alls. =/ sen har jag nog inget garn som gör att kläderna kommer passa heller, å jag orkar inte modifiera mönster. haha.

Nu har jag lagt in bild på min lilla nakenfis i bloggen Jag håller på med klänningen och den kommer också snart
  • Mochride
    Söt

Jag har börjat på en ny filt, får se om det kanske till och med går ännu bättre att hålla reda på kanterna den här gången. Jag tror att jag börjar lära mig. Den här blir i alla fall lite mer färgglad.
Svar på tråden Hanarbetarna snackar vidare....