• maria81

Hur sopsorterar jag mitt porslin?

Vart ska jag slänga mina gamla tallrikar? Ska de ner i sopnedkastet bara ?

• Svar på tråden Hur sopsorterar jag mitt porslin?
  • Markisa

Jag tror inte att det går att göra det. Däremot ska du inte slänga det i det vanliga sopnedkastet (där är det bara mat som ska slängas) utan i grovsoprummet. Det skulle jag göra.

• Grizelda

Om det finns en fraktion som heter "Ej återvinningsbart" så ska det ligga där.

• maria81

Jag är inte så säker på att vi har en grovsop om jag ska vara ärlig... har en sorteringsstation men det nog det enda. Får ta med min det nästa gång jag besöker mina föräldrar och slänga det där isf..

• Pallas

Det går som deponirest och vi måste åka till återvinningsstationen (tippen) med sånt.

• GrodanSkrutt

Vi bor i lgh & har soprum, där ska de läggas i kärlet märkt "Icke brännbart"

• maria81
    Pallas skrev 2009-07-10 19:09:49 följande:
    Det går som deponirest och vi måste åka till återvinningsstationen (tippen) med sånt.
    Ok då blir det väl dit jag skickar det. Får så dåligt samvete nu för tiden om man slänger nåt fel...
  • Markisa
    maria81 skrev 2009-07-10 19:16:06 följande:
    Ok då blir det väl dit jag skickar det. Får så dåligt samvete nu för tiden om man slänger nåt fel...
    Samma här. Det har jag haft länge Därför försöker jag att inte slänga fel, är mycket noga med det.
  • Vintage4ever

Hej,

Är porslinet brukbart?
    Om jag vore du och hade porslin som är helt så skulle jag sätta det i en kasse och knalla iväg till första bästa Myrorna, Stadsmissionen eller loppis. De tar glatt emot allt och någon annan kan njuta av ditt gamla porslin. (detta gäller allt från Ikea till Rörstrand

Jag skulle säga att det är det mest miljövänliga, att återanvända alltså.

• maria81
    Vintage4ever skrev 2009-07-30 01:35:37 följande:
    Hej, Är porslinet brukbart? Om jag vore du och hade porslin som är helt så skulle jag sätta det i en kasse och knalla iväg till första bästa Myrorna, Stadsmissionen eller loppis. De tar glatt emot allt och någon annan kan njuta av ditt gamla porslin. (detta gäller allt från Ikea till Rörstrand Jag skulle säga att det är det mest miljövänliga, att återanvända alltså.
    Ingen dum idé, det är ju inte supersnyggt. Men någon kan säkert vilja ha det
  • Nacka

Du ska slänga det i något som heter "ej brännbart avfall" eller "deponi" Porslin går inte att återvinnas samt att det inte går att göra bränsle av som används för energi.

Svar på tråden Hur sopsorterar jag mitt porslin?