• BabyJia

Min nyfödda har diarre

Fick en flicka 4 juli och nu har hon tyvärr fått diarre.
    Vi har gett henne Baby Semp 1. Någon som har vart me om att sitt barn har fått diarre av Baby Semp 1?
    Läste i en annan tråd nu före, men läste mest om förstoppning.
    Vi har köpt idag Nan 1...hoppas de kanske kan hjälpa.

• Svar på tråden Min nyfödda har diarre
  • jojjo78

Men små bebisar kan ju bajsa jätte ofta och vissa en gång i veckan. OCH min son bajsar jätte mångar gånger per dag och det är ju senapsfärgat vatten typ nästan.

• gulletussan

Jag skulle ringa BVC och fråga dem om diarrén. Är ju mycket viktigt att man får ordning på det med tanke på vätska och så. Vår tjej har fått babysemp 1 och aldrig varit speciell lös i magen eller haft diarré. Har ni börjat ge ersättning precis nu eller har hon fått det hela tiden? Om ni just börjat kan ju magen krångla pga bytet av mat, fast det är antagligen vanligast med trög mage då.

• DizNick

Jag har helammat från första början. Under hans första veckor kunde det gå åt upp till 12 blöjor/dygnet. Han bajsade kanske 5-8 ggr/dagen. Senapsgult och löst (vattnigt i vissa fall).

Nu är han 2 månader och bajsar ca 2-4 ggr/dagen, konsistensen densamma.

Hur ofta bajsar din bebis?

På BVC har dom ej sagt något om diareé till mig.

• jojjo78
    DizNick skrev 2009-07-10 14:45:15 följande:
    Jag har helammat från första början. Under hans första veckor kunde det gå åt upp till 12 blöjor/dygnet. Han bajsade kanske 5-8 ggr/dagen. Senapsgult och löst (vattnigt i vissa fall).Nu är han 2 månader och bajsar ca 2-4 ggr/dagen, konsistensen densamma.Hur ofta bajsar din bebis?På BVC har dom ej sagt något om diareé till mig.
    Här är det likadant som med din.
  • BabyJia

Vi började med ersättning i tisdags när jag blev sjuk å låg på sjukhuset, jag kunde inte ta hand om henne för jag va för dålig. Så sambon hade henne hemma.

Hennes bajs e mer åt de gula hållet än senapsgul, å hon bajsar ett flertal ggr om dan å de har hon gjort sen hon va nåt dygn gammal. Men de e kanske inte diarre då...De va de första jag tänkte eftersom de har blivit så löst å ändringen i färgen. Men då e de kanske vanligt då?!
    Hon verkar inte vara så besvärad av de, de e bara jag som typ tror att maten bara rinner ur henne så hon inte får behålla något.

• Kiimen

HEj min son föddes 25/5 och har fått bebysemp 1 sedan dess. han har haft vattnigt bajs utan gryn ett par ggr men bvc sa att det inte va ngn fara till mig. men är du orolig så ring å fråga.

• Kiimen

det du kan i princip räkna med utan att vara orolig är att det kan bli åt det gröna hållet för det har hänt ett par ggr för min del och även en kompis barn har det som också äter ersättning. Min pojk bajsar bara 1gång om dagen och vissa dagar som korvar andra som vattnigt...

Svar på tråden Min nyfödda har diarre