Majskrokar
Vad tycker ni om majskrokar och när kan man börja ge dem till sitt/sina barn? När började ni?
Vad tycker ni om majskrokar och när kan man börja ge dem till sitt/sina barn? När började ni?
oxå nyfiken
Hittade denna tråd nu: www.familjeliv.se/Forum-3-20/m45450307.html
jag började ge min dotter majskrokar vid 4 mån funkade skit bra!!!
majskrokar har vart våran BÄSTA VÄN
vi började vid 5 måander och sen smaskade han på. nu äter sonen inte dom längre men de var en favorit länge!
Sonen fick dom runt 6 månader o älskade dom från första stund!! Dom finns alltid me i skötväskan o här hemma.. har oxå vatt/är vår bästa vän många stunder!
Många säger att dom har en förstoppande verkan men så har inte fallet vatt här..
Himla kladdigt men sååå bra. Våran tjej älskar att sitta och smaska på en krok. Hon fick sin första strax innan 5 månader :)
Gav min första till sonen igår. Och han tyckte det var gott så gott! Han är 71/2månad! Smakade själv en och sen blev det en till, en till och en till
Började vid 6 mån
De från ica är inte lika kladdiga som de från coop
Okey, tack så mycket!
Började igår vi med.
H är född 14 mars alltså ca 4,5 månad.
Han kladdade i sig en. Och har fått en idag också..
Vi provar ju oss fram med lite smakisar också..!!!
Ja inte är det väl superkladdigt, men inte heller helt kladdfritt
vart köper man majskrokarna?
Ica
Här hemma finns de vid barnmaten!!
Är så nyfiken på de här majskrokarna jag hör så mycket om. Är det en barnvariant på ostbågar? Här i USA har vi puffs i olika smaker (smälter i mun) och sen finns det också olika krokar och annat puffat snacks.
Låter bra!
Dottern fick sin första majskrok häromdagen av sin faster :) det var en stor hit. Ändå är hon "bara" 3 mån så man skulle kunna tycka det va för tidigt men hon älskade det.
Vår dotter älskar oxå dem och blir överlycklig när hon ser att man plockar fram dem.=) Hon är lite mer än 5 månader