• Svar på tråden Majskrokar
  • söta sotnos

jag började ge min dotter majskrokar vid 4 mån funkade skit bra!!!

• Nicole

majskrokar har vart våran BÄSTA VÄN

vi började vid 5 måander och sen smaskade han på. nu äter sonen inte dom längre men de var en favorit länge!

axel och elwins mamma
  • Linda o Danny

Sonen fick dom runt 6 månader o älskade dom från första stund!! Dom finns alltid me i skötväskan o här hemma.. har oxå vatt/är vår bästa vän många stunder!
    Många säger att dom har en förstoppande verkan men så har inte fallet vatt här..

• Sandr0o

Himla kladdigt men sååå bra. Våran tjej älskar att sitta och smaska på en krok. Hon fick sin första strax innan 5 månader :)

• Novemberbarn 08

Gav min första till sonen igår. Och han tyckte det var gott så gott! Han är 71/2månad! Smakade själv en och sen blev det en till, en till och en till

• Suneboll

Började vid 6 mån
    De från ica är inte lika kladdiga som de från coop

• Jensa1973

Började igår vi med.
    H är född 14 mars alltså ca 4,5 månad.
    Han kladdade i sig en. Och har fått en idag också..

Vi provar ju oss fram med lite smakisar också..!!!

• Näckrosen
    Sandr0o skrev 2009-07-11 17:02:22 följande:
    Himla kladdigt men sååå bra. Våran tjej älskar att sitta och smaska på en krok. Hon fick sin första strax innan 5 månader :)
    Å, jag som tycker det är så smidigt att slippa allt kladd som blir av smörgåsrån...

Vi började vid ca 6 månader.
  • Jensa1973

Ja inte är det väl superkladdigt, men inte heller helt kladdfritt

• Jensa1973

Ica
    Här hemma finns de vid barnmaten!!

• rileysmom

Är så nyfiken på de här majskrokarna jag hör så mycket om. Är det en barnvariant på ostbågar? Här i USA har vi puffs i olika smaker (smälter i mun) och sen finns det också olika krokar och annat puffat snacks.

• Näckrosen
    rileysmom skrev 2009-07-27 22:25:10 följande:
    Är så nyfiken på de här majskrokarna jag hör så mycket om. Är det en barnvariant på ostbågar? Här i USA har vi puffs i olika smaker (smälter i mun) och sen finns det också olika krokar och annat puffat snacks.
    Det ser ut som stora ostbågar, men är ren majsstärkelse. Innehåller inget salt eller socker och väldigt lite fett.
    Kanonbra är de, tycker jag och min son.
  • southernbelle
    rileysmom skrev 2009-07-27 22:47:48 följande:
    Låter bra!
    Jag har testat båda och jag tycker dom amerikanska som man köper i olika smaker är bättre. Majskrokarna fastnade i min pojkes hals och så spydde han som bara den, det har aldrig hänt med dom där man köper i rör i USA.
  • Rocktroll

Dottern fick sin första majskrok häromdagen av sin faster :) det var en stor hit. Ändå är hon "bara" 3 mån så man skulle kunna tycka det va för tidigt men hon älskade det.

• pilluta

Vår dotter älskar oxå dem och blir överlycklig när hon ser att man plockar fram dem.=) Hon är lite mer än 5 månader

Svar på tråden Majskrokar