• fam kaos

Hur funkar det med försäkring om det regnar in?

Satt och käkade frukost imorse när fyraåringen glatt kommer inspringandes och medelar att det plaskar i lekrummet.
    Jaha det regnar in längs hela kanten ovanför fönstret.
    Svårt att förklara, det var inte fönstret i sig utan OVANFÖR fönstret och det var rätt mycket. Står och försöker få bukt med det då jag känner att det droppar från fästet till sonens innegunga. Lossar skruvarna som sitter i taket och då börjar det droppa där istället och slutar vid fönstret.
    Ringde försäkringsbolaget som svarade att de inte täcker regnskador.
    Men jag tycker det är konstigt för det är ju inte regnet som gjort hålen där vattnet kommer in kan man tycka. Det måste ju vara nån skada som gör att det kommer in? Eller hur funkar det egentligen.
    Huset är inte särskilt gammalt, det är ett parhus och vi flyttade in i början på mars förra året.

• Svar på tråden Hur funkar det med försäkring om det regnar in?
  • Mamma matte hustru

nä men regnet orsakar skadorna

• fam kaos

Mamma matte hustru skrev 2009-07-10 18:38:31 följande:

nä men regnet orsakar skadorna
    Jo det är sant, men det finns ju en skada som regnet inte orsakat för annars skulle det ju inte regna in från början?
  • Mamma matte hustru

fam kaos skrev 2009-07-10 18:40:37 följande:

Mamma matte hustru skrev 2009-07-10 18:38:31 följande:
    Jo det är sant, men det finns ju en skada som regnet inte orsakat för annars skulle det ju inte regna in från början?
    det bär er uppgift att kolla skavanker på huset o åtgärda det som är riskfyllt sjukt men så anser försäkringsbolagen vilket har ni? länsförsäkringar är nämligen bäst på att smita undan
  • fam kaos

Mamma matte hustru skrev 2009-07-10 18:53:17 följande:

fam kaos skrev 2009-07-10 18:40:37 följande:
    det bär er uppgift att kolla skavanker på huset o åtgärda det som är riskfyllt sjukt men så anser försäkringsbolagen vilket har ni? länsförsäkringar är nämligen bäst på att smita undan
    Jag tror vi har folksam, låter det vettigt? Det är sambon som har hand om det här med försäkringar så jag bara gissar.
  • Mamma matte hustru

fam kaos skrev 2009-07-10 18:54:58 följande:

Mamma matte hustru skrev 2009-07-10 18:53:17 följande:
    Jag tror vi har folksam, låter det vettigt? Det är sambon som har hand om det här med försäkringar så jag bara gissar.
    Personligen tycker jag folksam suger.. vi har allt hos if dels för att de har för både hus djur barn bil dels för att deras försäkringar täcker det vi kräver ex inbrott i förråd mm inte för att vi har förråd längre men när vi hade det o fick inbrott o blev av med saker för 80.000 hade länsförsäkringar då o fick inte ut ett öre då det påstod att deras försäkring inte täckte det...
  • fam kaos

Mamma matte hustru skrev 2009-07-10 19:00:48 följande:

fam kaos skrev 2009-07-10 18:54:58 följande:
    Personligen tycker jag folksam suger.. vi har allt hos if dels för att de har för både hus djur barn bil dels för att deras försäkringar täcker det vi kräver ex inbrott i förråd mm inte för att vi har förråd längre men när vi hade det o fick inbrott o blev av med saker för 80.000 hade länsförsäkringar då o fick inte ut ett öre då det påstod att deras försäkring inte täckte det...
    Kanske är läge att fundera på ett byte då för det känns jättekonstigt att de inte skulle täcka det här. Förhoppningsvis blir det inte så dyrt men ändå...
  • Mamma matte hustru

fam kaos skrev 2009-07-10 19:02:52 följande:

Mamma matte hustru skrev 2009-07-10 19:00:48 följande:
    Kanske är läge att fundera på ett byte då för det känns jättekonstigt att de inte skulle täcka det här. Förhoppningsvis blir det inte så dyrt men ändå...
    sätt dig nu de flesta försäkringsbolag har teletider sent ring runt och frååga vad de kan erbjuda för anteckningar o skriv ner priser välj utifrån det sen
  • fam kaos

Mamma matte hustru skrev 2009-07-10 19:05:39 följande:

fam kaos skrev 2009-07-10 19:02:52 följande:
    sätt dig nu de flesta försäkringsbolag har teletider sent ring runt och frååga vad de kan erbjuda för anteckningar o skriv ner priser välj utifrån det sen
    Jag överlåter det åt sambon, han är bäst på sånt
    Men vi ska ordna det så snart som möjligt.
    Tack för all hjälp.
  • Mamma matte hustru

fam kaos skrev 2009-07-10 19:07:07 följande:

Mamma matte hustru skrev 2009-07-10 19:05:39 följande:
    Jag överlåter det åt sambon, han är bäst på sånt Men vi ska ordna det så snart som möjligt.Tack för all hjälp.
    Så lite så när ni fixar läckan kolla samma ställen i resten av hemmet..
Svar på tråden Hur funkar det med försäkring om det regnar in?