• golden 2

Ägglossningstest????

Någon som testar sin ägglossning med stickor ? tycker det är en hel vetenskap när man ska börja testa eftersom man inte har regelbunden mens med pco , hur gör ni???

• Svar på tråden Ägglossningstest????
  • GrodanSkrutt

Hej, jag har testat med ÄL-stickor.
    Har inte PCO, men kort menscykel.
    Jag började testa på dag#9 & de gav uslag på tesdag#4.

Hoppas ngn annan kan skriva hur de gjort, som har liknande som dig!
    Lycka till!

• LiselottePCOS

Ägglossningstest kan vissa falskt possetivt vid PCOS då halten LH oftast är hög hela tiden. Tar du pergotime (klomfen) eller injektioner för att få ÄL kan det gå. Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med vilken dag du ska börja på.

Har man samlag ofta varannan till var tredje dag och får ägglossning går det ändå att träffa rätt. Pigga spermier finns tillgängliga då. Den metoden användes före de dyra testen började säljas på 1990- talet.

• golden 2
    LiselottePCOS skrev 2009-07-11 17:34:52 följande:
    Ägglossningstest kan vissa falskt possetivt vid PCOS då halten LH oftast är hög hela tiden. Tar du pergotime (klomfen) eller injektioner för att få ÄL kan det gå. Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med vilken dag du ska börja på. Har man samlag ofta varannan till var tredje dag och får ägglossning går det ändå att träffa rätt. Pigga spermier finns tillgängliga då. Den metoden användes före de dyra testen började säljas på 1990- talet.
    `Jag har också hört att ägglossningstest kan visa fel, har inte börjat med pergotime än men ska börja i augusti och då får jag även ägglossningssprutan såm det känns bra.

har använd testlagrets test men dom har inte visat någon ägglossning alls , så vi tog den säkra sättet var tredje dag men mensen kom så snällt i Fredags...
  • Knasten83

golden 2 skrev 2009-07-11 20:55:18 följande:

`Jag har också hört att ägglossningstest kan visa fel, har inte börjat med pergotime än men ska börja i augusti och då får jag även ägglossningssprutan såm det känns bra.har använd testlagrets test men dom har inte visat någon ägglossning alls , så vi tog den säkra sättet var tredje dag men mensen kom så snällt i Fredags...
    Måste bara rekommendera CB ÄL-test, de ger det absolut säkraste svaret, klart o tydligt, man behöver inte tyda några streck!!
  • GrodanSkrutt
    Måste bara rekommendera CB ÄL-test, de ger det absolut säkraste svaret, klart o tydligt, man behöver inte tyda några streck!!
    CB´s digitala ÄL-test visade fel för mig =)
    Men felmarginalen är liten, men den finns & jag tycker de är konstigt att de bara angett felmarginalen åt ett håll att det är 1% chans att de inte visar fast att man har. Siffran att den visar fast att man itne har - har de inte tagit upp - fult, fult
    Men CB är i a f att föredra tycker jag med
Svar på tråden Ägglossningstest????