Allergisk hund?
Jag har börjat tro att min Jack Russel tik på 1,5 år är allergisk. Dels så tycker vi att hon andas lite tungt och dels fnyser hon mycket. Detta började ungefär samtidigt som snömögel fanns här och har fortsatt. Nu har hon sedan en vecka eller lite mer haft väldigt mycket "kladd" i ögonen vilket hon aldrig tidigare haft. Hon verkar dock inte besvärad över det. Och hon har ingen klåda utom möjligen i analen då hon sätter sig "konstigt" på rumpan ibland (men det tolkar jag mer att det kanske är något problem med analsäckarna på gång). Vad kan man göra allergi hos hund? Ska man bara gå till veterinären? Eller skrattar de åt en om man vänder sig dit? Är detta något som ska anmälas till dolda fel försäkringen på något vis? Om det skulle bli värre tänkte jag. (Hon har god kondition i övrigt och har inte varit sjuk annars). Är det något att "bry sig om" när hon inte verkar lida av det? Jag vill hemskt gärna ha tips och råd och att ni delar med er av er erfarenhet då detta är vår första hund och vi är lite blödiga av oss när det gäller henne. (och ja, jag vet att vi valde en svår första hund =)