grodan31 skrev 2009-07-10 21:11:18 följande:
Wow! Så du tvättar håret med vad, istället? Häftigt, kanske är naglarna känsliga mot alla medel man använder överallt, tvålar, schampoo krämer...
Det är dom säkert. Jag använder inte så väldigt mycket tvål heller om jag ska vara helt ärlig. Jag tvättar händerna kanske 50-70 gånger i jobbet varje dag och skulle typ dö av torra händer om jag använde tvål jämt. I köket använder jag diskmedlet (jag anser att det är skonsammare än tvål men jag vet inte om det är sant), på andra ställen har jag satt ut honung

Men visst använder jag tvål några gånger varje dag.
Tvättar håret gör jag med no'poogodkänt balsam, ägg, rasullera, aloe veragel och olivolja - och nu senaste så provade jag att ha i lite tea treeolja i en blandning också, då luktar håret lite gott också. Inte i en enda röra utan lite olika röror

Ägget blandar jag med aloe veragel. Honung, aloe veragel och balsam, samt lite olivolja. Rasullera samt ganska mycket olivolja - annars tenderar mitt hår att bli lite torrt. Eller för den delen så bara honung, det och honung och aloe veragel är nog favoriterna. Jag gör av med gymt mycket honung varje månad... Köper jätteburkar på lidl och dom räcker väl kanske en månad sådär

Honung och aloe veragel använder jag till allt. Nu sist så har jag använt honung för att läka min trasiga haka (ramlat och slagit mig) och jag tycker (inbillning?) att den läkt fortare än normalt.
Jag kör ju no'poo rakt av om man bortser från tvål på händerna kanske 3-5 gånger varje dag samt spritar händerna då och då när jag anser att det behövs. Inga dåliga krämer heller. Det är aloe veragel (som förövrigt är riktigt bra för torra nagelband! - när vi nu pratar naglar) och oljor av olika slag som gäller för min del. Så visst, händerna överlag har blivit bättre, men naglarna i synnerhet.
Men jag tror ändå stenhårt på att det är framförallt masserandet av hårbotten som gör gott för naglarna.
Fast, iofs så har mina naglar på fötterna också blivit hårdare (det är dock ingen fördel eftersom jag tyckte det var svårt att klippa dom redan innan

) så kanske har tvål och sånt med saken att göra mer än vad jag kanske tror.