• Mamma 2b

Hur tvättar du ditt underliv?

Ja jag tänkte ställa en personlig fråga faktiskt. Så hur gör ni?

Själv har jag alltid tänkt att man måste tvätta sig dagligen med ljummet vatten och kanske lite lactacyd för att det ska kännas fräscht, men det råder ju delade meningar om det här precis som med allt annat.

Så, hur ofta tvättar du och "hur"? Använder du någon produkt överhuvudtaget?

Vad är bäst om man vill undvika svamp och BV och sånt snusk, ur tvättningsaspekten alltså? Bara lite vatten? {#lang_emotions_dreamer}

• Svar på tråden Hur tvättar du ditt underliv?
  • Anonym (M)

Lactacyd är en styggelse....borde förbjudas säger min gynekolog. Nåväl...jag gillar inte att få svamp och så....så jag använder olja.

• Anonym (olja!)

jag använder apotekets intim OLJA inte tvål eftersom det torkar ut huden i underlivet. Gynekologen som jag går till säger att apotekets olja är det enda rätta. Jag tvättar mig en gång om dagen med ljummet vatten och oljan.

• Mamma 2b
    Anonym (M) skrev 2009-07-10 21:57:11 följande:
    Lactacyd är en styggelse....borde förbjudas säger min gynekolog. Nåväl...jag gillar inte att få svamp och så....så jag använder olja.
    Aha? Vad då för olja?
    Varför ogillar din gyn lactacyd? Jag trodde det var bra..
  • Anonym (Vatten)

Jag tvättar det med enbart vatten. Vanligtvis när jag duschar. Känner ingen obehaglig lukt, har aldrig fått några klagomål och har haft svamp endast 1 gång och det var i samband med en antibiotika-kur så vatten funkar för mig.

• solsken

Jag använder vanlig duschtvål.. Svamp brukar jag inte ha ändå.

Känns det inte oljigt med oljan? Tycker man kan bli så hal om man har det.. men det kanske är en speciell olja?

• Mamma 2b
    Anonym (olja!) skrev 2009-07-10 21:57:20 följande:
    jag använder apotekets intim OLJA inte tvål eftersom det torkar ut huden i underlivet. Gynekologen som jag går till säger att apotekets olja är det enda rätta. Jag tvättar mig en gång om dagen med ljummet vatten och oljan.
    Okej! Kanske man skulle tjacka en sån då {#lang_emotions_wink} finns det olika eller?
  • Mamma 2b
    solsken skrev 2009-07-10 21:58:57 följande:
    Jag använder vanlig duschtvål.. Svamp brukar jag inte ha ändå. Känns det inte oljigt med oljan? Tycker man kan bli så hal om man har det.. men det kanske är en speciell olja?
    Lite det jag undrar också. Men om det inte blir oljigt kanske det är en bra idé?
  • Anonym (M)
    Mamma 2b skrev 2009-07-10 21:58:02 följande:
    Aha? Vad då för olja? Varför ogillar din gyn lactacyd? Jag trodde det var bra..
    Lactacyd torkar ut och ger fel ph. Den har skapat många bekymmer för många. Kasta ut!!
  • Anonym (?)

Måste man använda produkter?

Använder bara vatten, har aldrig haft svamp eller liknande och ingen har klagat på lukt Är ändå 30+.

• Anonym (olja!)

www.aconordic.se/products/category/3868/19865/19277/19227/aco_intim_tvattolja.aspx

Denna är den enda rätta :) observera att det är oljan och inte tvålen, flaskorna liknar varandra rätt mycket.

solsken skrev 2009-07-10 21:58:57 följande:
    Jag använder vanlig duschtvål.. Svamp brukar jag inte ha ändå. Känns det inte oljigt med oljan? Tycker man kan bli så hal om man har det.. men det kanske är en speciell olja?
    Jag blir inte det minsta hal, bara mjuk och ren :) oljan funkar inte på sambon dock men killar behöver väl inget annat än vatten kanske.
Svar på tråden Hur tvättar du ditt underliv?