• bellamama

Sliter mig i tutten!

Hej!
    Jag har en son på snart tre månader. Mitt första barn och jag helammar. Allt går bra, han äter typ hela tiden och har väl gjort det den senaste månaden. Tillväxtperiod antar jag. Nu har jag en undran. När jag ammar så krumbuktar han och stånkar en hel del. Främst på kvällen men även på dagarna ibland.. Det spelar mig någon roll. Nu är det så att han också sliter i bröstet främst bröstvårtan. Han har ett enligt mig ett bra tag om bröstet. Suger oftast lugnt. Så plötsligt börjar han sprattla och smågnälla, släpper greppet samtidigt som han drar huvudet bakåt så bröstvårtan slits ut, förstår ni? Så när han ska ta ett nytt grepp liksom suger han in bröstet, AJ! Varför gör han så tror ni? Det gör väldigt ont och är faktiskt irriterande. Brukar säga "aj, inte göra så, inte göra illa mamma" som om det skulle hjälpa {#lang_emotions_wink} Tänker att han kanske ligger i en obekväm ställning ch protesterar på det här sättet...Byter ställning och ibland hjälper det litegrann.. Har ni några andra ideér?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-10 22:47
    Det spelar mig INTE någon roll skulle det stå.. Ville bara säga det.

• Svar på tråden Sliter mig i tutten!
  • Cissi nu är det dax

Kan han behöva rapas kanske...?

• Ankissen

Ella är två och en halv månad och kan bete sig så om hon egentligen behöver bajsa och bara ammar för att göra just det...

• bellamama
    Cissi nu är det dax skrev 2009-07-10 22:03:32 följande:
    Kan han behöva rapas kanske...?
    Han är ganska dålig på att rapa i största allmänhet.. Vi brukar pröva det men för det mesta hjälper det inte och han blir otålig
  • rio grande

han kanske är frustrerad över att matenbinte kommer fort nog... min son blev så i tillväxt perioderna, och det höll i sig tills brösten hittat rätt mängd mjölk för just den perioden!

• bellamama
    Ankissen skrev 2009-07-10 22:05:31 följande:
    Ella är två och en halv månad och kan bete sig så om hon egentligen behöver bajsa och bara ammar för att göra just det...
    Nja, kanske är nåt sånt..
  • Aiva

Så gör min bebis också. Antingen kommer mjölken inte tillräckligt snabbt och då funkar det att byta till andra bröstet. Eller så behöver han rapas eller så vill han fortfarande suga men vill inte ha mjölken och då hjälper det att ge nappen istället. Men det e så det e för oss inte säkert att det e likadant för er det vet jag... Lycka till iaf

• sunny1980

presic så har min dotter på 6 veckor börjatt göra nu de senaste dagarna. undrar oxå varför.

• Mannehkunda

Min lilla gör precis likadant, tar åt mig av tipsen Tack

• Mannehkunda
    Aiva skrev 2009-07-10 22:08:38 följande:
    Så gör min bebis också. Antingen kommer mjölken inte tillräckligt snabbt och då funkar det att byta till andra bröstet. Eller så behöver han rapas eller så vill han fortfarande suga men vill inte ha mjölken och då hjälper det att ge nappen istället. Men det e så det e för oss inte säkert att det e likadant för er det vet jag... Lycka till iaf
    Det har funkat för min också, bya bröst eller helt enkelt avbryta om han verkar mätt.
    Man måste nog pröva sig fram vad som funkar så alla tips är nog bra.
  • bellamama
    Aiva skrev 2009-07-10 22:08:38 följande:
    Låter troligt alltihop. Tack för hjälpen {#lang_emotions_smile} Ska pröva mig fram och se vad som hjälper. Nu har vi just bytt sida och han ligger stilla... Skönt! Önskar att jag kunde sticka till honom nappen ibland men den vägrar han, alla olika storlekar/material... men det är en annan historia i en annan tråd gissar jag. Har ni tips på den fronten kan ni skriva ner dom i min gästbok {#lang_emotions_cool}
Svar på tråden Sliter mig i tutten!