Min omplaceringshund morrar åt oss i familjen
Jag ska ta hjälp av en expert nästa vecka men tar gärna råd från andra med kunskap och erfarenhet.
Jag har tagit över en bichon havanais sedan lite mer än 1 vecka tillbaka. Hon är 3 år. Redan från början skällde hon på mina barn och min sambo ÄVEN när hon hade sett dom flera gånger. Även om tex en av tonåringarna gick in i badrummet och öppnade dörren och gick ut så skällde hon. Vi tänkte att hon behövde lite tid att vänja sig vid huset som är rätt stort och alla rum överallt. Nu har hon också börjat morra, åt alla utom mig. Fast hon är samtidigt jättekelig och vill vara med överallt. Vad ska vi göra? Det funkar ju inte! Min 13-åriga son blir skitledsen och fattar inte vad han gjort. Förutom oss i familjen så morrar hon på mina barns kompisar som kommer hit vilket dom tycker är mycket obehagligt. Jag har en veckas semester kvar sen är det meningen att hon ska vara med mig på jobbet, men det kommer ju inte att gå om hon morrar åt folk.
Osäker hund = ja! Hon tycker att mycket är lite läskigt helt klart.
Vi har senaste dagarna jobbat mycket med övningar för att skapa band och förtroende men inget blir bättre.
Jag vet att det finns en risk att ta en vuxen hund. Men vi var och hälsade på henne flera gånger innan vi bestämde oss och vi hörde inte en enda morrning så jag tror det är sant som förra ägaren säger att hon inte känner igen att hon morrar.
Hur gör vi?