• Ylo

Skötbord PÅ spjälsäng?

Hej,
    vi har lite ont om plats i vår lägenhet och har kikat på möjligheten att införskaffa en spjälsäng där man kan köpa ett skötbord att ha på, som en extra tillbehör. Vet att BRIO har en sådan variant men skulle gärna höra från er som testat detta om det funkar bra?

En liten fundering jag har är om inte barnet tillslut riskerar att sparka på skötbordet? och således göra sig illa...?

Ni som har denna variant, vart har ni köpt det? Fler tillverkare än Brio?
    Berätta gärna om era erfarenheter...

• Svar på tråden Skötbord PÅ spjälsäng?
  • bebis08

Har ingen erfarenhet själv men jag tror inte att det är nån fara för bebisen, de är ju så små och tar bara upp halva spjälsängen, och när bebis blir så stor att skötbordet på sängen är i vägen kanske ni har slutat med skötbord.

Men man måste inte ha skötbord
    Vi har lite trångt och har bara en skötbädd, slänger upp den på bordet, soffan, golvet eller där det för tillfället passar. Blöjor och våtservetter osv har vi en liten mängd i en snygg korg, resten förvarar vi i ett skåp. Tar fram och fyller på eftersom.

Alternativet är ju att ni har ett väggskötbord.
    Eller om ni har en tvättmaskin? Man kan ju lägga en skötbädd uppepå.

♥ ---> www.elmida.se
  • Dr Mupp

Jag tycker det verkar bökigt ed skötbord epå spjälsängen. Däremot går det utmärkt att vara utan skötbord. Vi har använt ett skötbord i 4 månader till första barnet, sen dess har vi inte använt skötbord och vi har tre barn.

• tattoedbeauty

Min pappa gjorde ett skötbord att lägga uppe på spjälsängen till min lillebror. Man lägger upp det när det ska användas och sedan tar man ner det igen. Det fungerade mycket bra. Jag har tänkt att använda det så småningom. Eller om man skulle lägga det på tvättmaskinen? Det var ett bra tips faktiskt! Ska fundera på det.

• Delfinen

Har för mig IKEA har en sån lösning??
    Vi kommer ha uppepå tvättmaskinen.. har också dåligt med plats!!

• Viggo06

min sambo har byggt ett som vi ska ha till den som kommer om några veckor. verkar riktigt bra, har även använt det till min 3-åriga son några gånger. Enkelt och billigt att bygga själv, tyckte brio tog mycket för sitt, men det är det enda jag sett när jag letat. lycka till!!

• lindsath

Ikea har väl också sådant skötbord som man fäller ihop när man inte använder det. Verkar smidigt om man har ont om plats att bara kunna ställa undan det.
    Vet dock inte hur stabilt skötbordet är då vi har ett vanligt, men någon annan har kanske erfarenhet utav det.
    Kolla på deras hemsida!

• Ylo

Hej och tack för alla svar.
    Det jag sett på Ikea är antingen ihopfällbara (som tar en himla plats när de är uppfällda) och väggfasta skötbord. Hade gärna haft ett som låg just på spjälsängen då den ändå är så stor den första tiden...

Men, har som ni tidigare nämnt, bara sett det hos Brio, och det är väl inte den billigaste varianten...

Tror inte IKEA längre har en sådan variant med skötbord på spjälsäng. INte vad jag sett när jag varit där iaf :) Men ska kika på hemsidan...

Ingen som vet nåt annat märke som säljer den modellen?

Svar på tråden Skötbord PÅ spjälsäng?