• sladden1

Kissnödig, någon annan som tagit till buskar?

Hejsan!
    Har gått och varit kissnödig av och till hela graviditeten!
    Nu de senaste veckorna har det blivit värre igen och jag vet inte vad jag ska göra, är törstig och kissnödig ofta och när jag blir kissnödig blir jag så otroligt kissnödig på kort tid! Måste springa på toa så fort jag känner mig kissnödig för inom 10 min blir det panik!

Någon annan gravid som varit tvungen att ta till buskar när nöden sätter till eller är jag den enda?

Dessutom har liten börjar kraffsa på min blåsa vilket gör att det känns obehagligt och jätte konstigt!

//v. 35

• Svar på tråden Kissnödig, någon annan som tagit till buskar?
  • HelenN

Oj, nä buskarna har jag ännu inte behövt ta till. Men däremot fick jag slinka in på herrarnas då vi var på Cirkus förra helgen! Damernas kö var ju superlång och på herrarnas var det ledigt så jag smet in där! Jag kissar alltid precis innan vi går iväg någonstans men lik förbaskat är man ju sprängfylld när man kommer fram ändå! Har oxå en liten som tycks peta på blåsan emellanåt, känns inte så skönt faktiskt!

Ha det gott, och kniip! Kram C

• älsa

Här är en till! Helt otroligt vart allt kommer ifrån!

• Snöbollen

Sen när man väl kissar så kommer det bara några droppar - fast man har varit så nödig så det nästan har gjort ont.

• sukkubus

Finns det skog och buskar i närheten så är de till för att användas

• BillaBong

Här har du en till, precis likadan! :) Det blir oftast panik på en gång, eller högst efter 5 min ... så det gäller att alltid ha koll på var närmaste toan ligger. Även fast det är skitjobbigt så kan jag inte låta bli att vara överlycklig ändå ... när man tänker på varför det är som det är, hihi, och vad som kommer ut i februari!

• Cassanna

En gång har jag fått ta till buskarna och det va på Power Meet i Västerås...skulle aldrig hinna till toaletten och vi gick i en skogsdunge så nöden hade ingen lag =)

• Preggy

Har fått ta till buskar flera gånger och en gång skulle jag köra ut ur en parkerings källare men fick stanna bilen och rusa in i ett hörn och kissa

• sladden1

Usch vad det är jobbigt, speciellt när man är ute i kollektivtrafiken, har flera gånger varit tvungen att skynda av bussen och in i närmsta buske, någon annan som känner igen sig?

• Ess

Här e en till som brukar få ta till buskar :o))

• Madja82

En "revir-märkande" kvinna till!
    Jag kissar jämt, och när man känner av det är det inte långt från panik.....

Har hört att det egentligten är olagligt att kissa ute,, (förargelseväckande beteende eller nåt liknande som man kan få böter för)
    Men så hörde jag en "rolig" sak, den lagen gäller INTE gravida kvinnor. O skönt är väl det,, annars hade man ju varit jätteolaglig

• Anna jkp

i Gävle var det en gravid kvinna som fick böter. Hon hade tom läkarintyg på hennes kissande. De spelade ingen roll.

• Madja82

anna sjkpg: Jaha,, vad taskigt mot tjejen.. Både gravid + läkarintyd.. stackarn..

då e vi olagliga allihop här då

• Zabw

Är bara i v 7 men har redan lånat alla toaletter i hela kommunen tror jag *skratt*.. Gör inget annat än att sprina på toa.. Fortsätter det på det här viset länge till kommer jag blir tokig =)

• Kimsan82

En till som smyger runt och e "olaglig"!! Hundarna brukar titta undrande på mig när jag släpar med dom in i buskarna för att kissa..*hehe*
    Men va gör man..det är ju panik och spelar ingen roll om man varit precis innan man gick hemifrån och bara vart ute en kvart!!

Kim v 27

• Linnpinn

Jodå här är en till...
    Ett exempel från i förrgår:
    Vi hade rest till Stockholm från Göteborg för att sambon skulle springa Lidingöloppet. Jag var med och hejade på flera ställen efter banan och kände att jag till slut blev extremt kissnödig. Att stå i långa köer till bajamajorna kändes inte som något alternativ så jag hoppade in i bilen och tänkte åka till någon liten skogsdunge, men överallt var det bara hus,hus,hus. Till slut blev det så illa att jag stannade vi första bästa buske mellan två hus och höll tummarna för att ingen skulle se mig. Så bråttom var det att jag inte märkte att det var värsta taggbuskarna jag hoppat in i. Fick revor i både ansiktet och på händerna samt en liten reva i byxorna! Men oj vad skönt det kändes efteråt!
    Nästa gång ska jag vara lite mer förutseende så det inte blir så akut...

/Linn

• HelenN

Ja då kan jag ju fylla på med en riktig pinsamhet....

För ett tag sen var jag och min man på IKEA. Mannen och dottern går iväg för att köpa korv och jag ställer mej i kön för att betala våra andra varor. Jag var supernödig precis som vanligt... Plötsligt kommer en bekant till oss på den geniala iden att skrämma mej. Han kör två stenhårda tummar i sidan på mej och skriker Hallå superhögt!!! Jag blir skiträdd och pinkar givetvis på mej!!! :-0 Det syns dessutom riktigt tydligt i mina beiga byxor... Jag som är påhittig och kvick av naturen, vrålar snabbt : Shit, vattnet gick!!! La påsarna ifrån mej och blev lotsad ut till bilen.....

Gissa om det dröjer innan jag åker till IKEA igen.....

Svar på tråden Kissnödig, någon annan som tagit till buskar?