• shadowstorm

varför känner jag mig bajsnödig hela tiden?? :P

Nu har jag känt i 2 dagar som jag skulle behöva baja dygnet runt. och jag har även gjort nummer 2 flera gånger så det ska inte finnas något därinne. Kan det vara bebisen i magen som gör att jag känner såhär? har 7 dagar kvar till bf..

Gravid med en liten pojke i vecka 39 ♥
  • Svar på tråden varför känner jag mig bajsnödig hela tiden?? :P
  • Tindra02

Den ställer in sig för fl
    Lycka till!!!

tjej -95, kille -00, tjej -02, kille -05, tjej -07, kille 7/11-08
  • gaffsan

Bäbben trycker ner , den lille / lilla ska ut denna vägen
    Sorry men , detta är normalt.

• shadowstorm

men hur länge ska jag känna såhär?? hoppas han kommer snart jobbigt att vara nödig hela dagarna :P

• Sazee

Jag har samma :O Men jag är bara i 33+5! han är på väg att fixera sig (huvudet ruckbart i onsdags), men inte kan de väl vara på g?

• shadowstorm
    Sazee skrev 2009-07-11 00:26:04 följande:
    Jag har samma :O Men jag är bara i 33+5! han är på väg att fixera sig (huvudet ruckbart i onsdags), men inte kan de väl vara på g?
    Ja min lilla pojke är fixerad sen vecka 36 men det är nu bara i dagarna jag har känt såhär och fått en fruktansvärd ryggvärk...så jag önskar han kommer snart!
  • gaffsan
    shadowstorm skrev 2009-07-11 00:23:09 följande:
    men hur länge ska jag känna såhär?? hoppas han kommer snart jobbigt att vara nödig hela dagarna :P
    shadowstorm skrev 2009-07-11 00:27:25 följande:
    Ja min lilla pojke är fixerad sen vecka 36 men det är nu bara i dagarna jag har känt såhär och fått en fruktansvärd ryggvärk...så jag önskar han kommer snart!
    De små tar denna vägen ut , de fixerar sig och trycker på
    Tre barn , senare , de har skruvat sig ner ,snacka om bajsfestival
  • shadowstorm
    gaffsan skrev 2009-07-11 00:30:53 följande:
    De små tar denna vägen ut , de fixerar sig och trycker på Tre barn , senare , de har skruvat sig ner ,snacka om bajsfestival
    Haha :) Ja men vad jag vet ska de ju inte komma ut ur det hålet ;) haha. Men jag förstår vad du menar, inatt kunde jag knappt ens sova på grund av känslan att vara bajsnödig utan att egentligen vara det för jag gav upp efter jag suttit 15 min på toa och tagit i allt jag orka och ändå inget resultat..hehe :)
  • shadowstorm
    gaffsan skrev 2009-07-11 00:37:05 följande:
    Jo och så är det
    JIPPIE, nu blev jag överlycklig :) hehe tur det inte handlar om månader längre *ler* Nä bäst jag försöker sova bort denna hemska känsla :P
  • regnbågsbaby

HEj! Så har jag oxså..det är en jättejobbig känsla..men just nu tycker jag det är mer irriterande att bebisen trycker upp sina fötter i revbenen så hårt han bara orkar...det gör sååå ont...jag trycker tillbaka dom..men såfort jag släpper eller tar bort handen så är fötterna tillbaka på samma ställe..och det värsta är att det inte spelar ngn roll hur jag ligger står eller dyl för det går inte få honom att ändra ställning.. Jag blir såå arg tillsist när det gör så ont..och jag försökt få bort fötterna minst 50 gånger.. *suck* Jag hade BF igår..så det bästa vore om han ville komma ut..men inte ens det verkar han fatta.. *muntergök*

BF+1
  • gaffsan
    shadowstorm skrev 2009-07-11 00:34:28 följande:
    Haha :) Ja men vad jag vet ska de ju inte komma ut ur det hålet ;) haha. Men jag förstår vad du menar, inatt kunde jag knappt ens sova på grund av känslan att vara bajsnödig utan att egentligen vara det för jag gav upp efter jag suttit 15 min på toa och tagit i allt jag orka och ändå inget resultat..hehe :)
    Klart det inte är månader och år .kvar fast det känns så
    Håll fast i denna tråden , uppdatera
  • shadowstorm
    regnbågsbaby skrev 2009-07-11 01:04:26 följande:
    HEj! Så har jag oxså..det är en jättejobbig känsla..men just nu tycker jag det är mer irriterande att bebisen trycker upp sina fötter i revbenen så hårt han bara orkar...det gör sååå ont...jag trycker tillbaka dom..men såfort jag släpper eller tar bort handen så är fötterna tillbaka på samma ställe..och det värsta är att det inte spelar ngn roll hur jag ligger står eller dyl för det går inte få honom att ändra ställning.. Jag blir såå arg tillsist när det gör så ont..och jag försökt få bort fötterna minst 50 gånger.. *suck* Jag hade BF igår..så det bästa vore om han ville komma ut..men inte ens det verkar han fatta.. *muntergök*
    Uuuh, låter inte heller direkt trevligt. denna lilla gosse i magen sparkar inte mamma sin i revbena längre, vilket jag är väldigt tacksam för, det upphörde när magen gick ner.
    Men den här känslan av att vara bajsnödig HELA tiden är sjuk och idag är den ännu värre, känns som jag måste göra det NU och sen även fast jag gjort det så känns det igen *suckar djup* Nä nu får han ta och komma, hade egentligen BF igår också enligt min sm. Men jag blev framflyttad 8 dagar, inte för jag någonsin kan förstå hur detta barn blivit till eftersom vad jag vet måste man ha ägglossning o sex ;) Meeen jag klagar inte ;)
    Gravid med en liten pojke i vecka 39 ♥
  • regnbågsbaby
    shadowstorm skrev 2009-07-11 11:28:45 följande:
    Uuuh, låter inte heller direkt trevligt. denna lilla gosse i magen sparkar inte mamma sin i revbena längre, vilket jag är väldigt tacksam för, det upphörde när magen gick ner. Men den här känslan av att vara bajsnödig HELA tiden är sjuk och idag är den ännu värre, känns som jag måste göra det NU och sen även fast jag gjort det så känns det igen *suckar djup* Nä nu får han ta och komma, hade egentligen BF igår också enligt min sm. Men jag blev framflyttad 8 dagar, inte för jag någonsin kan förstå hur detta barn blivit till eftersom vad jag vet måste man ha ägglossning o sex ;) Meeen jag klagar inte ;)
    Min mage ligger så lågt att den typ ligger i knät på mig, men hans huvud är fortfarande ruckbart.. Att du känner tryck neråt nr 2 kan betyda att förlossningen är i antågande.. har du fått ngra andra "tecken" ännu?? Det har inte jag iaf och hade BF igår.. *suck*
    ♥Vi har en liten tuss i magen ♥
  • shadowstorm
    regnbågsbaby skrev 2009-07-11 11:39:55 följande:
    Min mage ligger så lågt att den typ ligger i knät på mig, men hans huvud är fortfarande ruckbart.. Att du känner tryck neråt nr 2 kan betyda att förlossningen är i antågande.. har du fått ngra andra "tecken" ännu?? Det har inte jag iaf och hade BF igår.. *suck*
    Hehe, okej så låg är inte min, men min har varit extremt hög så kanske därför eller bara långsam. Aha okej när ska du på en ny kontroll för kolla om bebisen är fixerad? Min är ju som sagt det, vilken känns skönt att veta. JO jag har jätte mycket förvärkar, sammandragningar, mensvärk, ryggvärk trycket som vägrar ge med sig...så tecken finns ju om det skulle hända något så...men annars är det bara störande :)
  • regnbågsbaby
    shadowstorm skrev 2009-07-11 15:03:59 följande:
    Hehe, okej så låg är inte min, men min har varit extremt hög så kanske därför eller bara långsam. Aha okej när ska du på en ny kontroll för kolla om bebisen är fixerad? Min är ju som sagt det, vilken känns skönt att veta. JO jag har jätte mycket förvärkar, sammandragningar, mensvärk, ryggvärk trycket som vägrar ge med sig...så tecken finns ju om det skulle hända något så...men annars är det bara störande :)
    Vi ska dit den 16/7 igen för koll..och har han inte kommit då så fixar bm en tid för igångsättning.. Eftersom jag är omföderska så kan huvudet fixeras när förlossningen inleds.. den där skitnödighetskänslan är ganska besvärande..särskillt om man ska ut på stan eller dyl.. inte kul o gå ut o känna sig bajsnödig.. o sen blir man galen när de inte kommer ngt.. Hade bara önskat slippa gå över tiden igen..
  • Molly77

jag har oxå tryck där bak emellanåt. men min unge ligger i säte så jag hoppas inte den ska komma än. ska försöka vända nästa vecka.
    jag har ett huvud uppe i revbenet istället.. inte så skönt det heller.

• shadowstorm
    Molly77 skrev 2009-07-11 15:13:39 följande:
    jag har oxå tryck där bak emellanåt. men min unge ligger i säte så jag hoppas inte den ska komma än. ska försöka vända nästa vecka.jag har ett huvud uppe i revbenet istället.. inte så skönt det heller.
    Nä det lät inge trevligt, Att de inte förstår sitt eget bästa att vända på sig i tid ;) Hur gjorde man förr när man inte hade samma teknik som i dagens läge? Kan ett barn födas i säte eller blir det total katastrof?
  • shadowstorm
    regnbågsbaby skrev 2009-07-11 15:08:43 följande:
    Vi ska dit den 16/7 igen för koll..och har han inte kommit då så fixar bm en tid för igångsättning.. Eftersom jag är omföderska så kan huvudet fixeras när förlossningen inleds.. den där skitnödighetskänslan är ganska besvärande..särskillt om man ska ut på stan eller dyl.. inte kul o gå ut o känna sig bajsnödig.. o sen blir man galen när de inte kommer ngt.. Hade bara önskat slippa gå över tiden igen..
    Aha på så viss, jag hoppas han fixerar sig och kommer ut utan igångsättning. :) det är väl alltid bäst det får komma igång av sig själv eller har jag fel?
  • regnbågsbaby
    shadowstorm skrev 2009-07-11 15:23:19 följande:
    Aha på så viss, jag hoppas han fixerar sig och kommer ut utan igångsättning. :) det är väl alltid bäst det får komma igång av sig själv eller har jag fel?
    Precis...naturligt är alltid bäst. Mina fötter är jättesvullna o fulla me vatten o kliande utslag.. bläääääääääääääää
Svar på tråden varför känner jag mig bajsnödig hela tiden?? :P