• Anonym (BI??)

Vad anser ni är bisexuellt?

En tjej som alltid varit pojkflicka har testat att ha sex med en tjej i hennes ålder (Då runt 20 års åldern). Pojkflickan blir upphetsad av att titta på tjejer som onanerar. (Bilder eller porrfilm). Hon såg en tjej som hon "föll" för.. men pojkflickan har bara varit tillsammans med killar.

När vet man att någon är Bisexuell eller lesbisk?

• Svar på tråden Vad anser ni är bisexuellt?
  • Anonym

Lesbisk är man väl om man är helt säker på att man bara attraheras av tjejer. Är själv bi har bara haft relationer med killar. Men attraheras av tjejer har haft sex med en tjej som jag var småkär i . Har funderat mkt på om jag skulle kunna tänka mig att leva med en tjej och svaret blir nog nej. Men attraheras och fantisera javisst.

• Anonym (BI??)

Ok.. samma här..

• Anonym

Jag är bi men har endast varit med killar. Har varit småkär i en tjej och tänder på tjejer med. Vissa påstår att man måste "varit" med en av sitt kön för att veta, men nog tusan vet jag vad jag tänder på och inte utan att ha praktiserat det.
    Har inga planer på att utforska min bisexuella sida, men den är en del av mej ändå.

• Queen70

Jag anser att man är BI om man attraheras av båda könen, vare sig man har "gjort" nåt eller ej. Jag kan alltså betrakta mig som helt straight.

• riggan

Bisexuell är den som upplever sig som bisexuell. Om man vill veta om någon är det finns det nog bara ett sätt: fråga!

• Anonym (BI??)

Hur ska man tala om för ens förälder att man är BI? Det måste man ju göra i slutändan.. eller?

• Queen70

Menar du att det inte finns några absoluta gränser utan allt bara handlar om hur man själv känner det?? En man som bestämt hävdar att han är 100% straight, men regelbundet ligger med andra män är väl för inte straight bara för att han påstår detta?

riggan skrev 2009-07-11 01:44:35 följande:
    Bisexuell är den som upplever sig som bisexuell. Om man vill veta om någon är det finns det nog bara ett sätt: fråga!
  • Anonym (BI??)

Typ alla 13-15 åringar säger att dom är bi.. men det är ju bara en "tid" vet jag.. haha

• riggan

Queen70: han har iallafall tolkningsföreträde. Det är hans liv och hans känslor. Du eller jag kan ju inte komma och säga till honom att han har en sexuell läggning som han inte själv anser att han har. Varför skulle vi för övrigt vilja göra det?

• Queen70

Nä, jag bryr mig inte på det viset, men det är ju en intressant fråga. Vissa saker i livet ÄR ju bara, oavsett om "bäraren" tolkar det på nåt annat vis. Jag anser ju att denna man har fel helt enkelt. På samma sätt som om min sambo skulle påstå att han är vit....ehh...nä,det är du inte liksom

riggan skrev 2009-07-11 02:02:44 följande:
    Queen70: han har iallafall tolkningsföreträde. Det är hans liv och hans känslor. Du eller jag kan ju inte komma och säga till honom att han har en sexuell läggning som han inte själv anser att han har. Varför skulle vi för övrigt vilja göra det?
  • riggan

En av mina vänner är så mycket bög som man kan bli. Han har inte haft sex med en kvinna på åratal - däremot med män. Och nu är han gift med en man. Men han gillar inte de här benämningarna på sexualitet som många av oss har behov av att klistra på oss själva och varandra, så han vägrar att kalla sig bög! "Jag är inte bög. Jag är en man som gillar att knulla med män", säger han.

Och en kvinna som jag känner kallade sig länge lesbisk samtidigt som hon var ihop med en man. Han var det stora undantaget, sade hon. Jag gillar sådant. Man måste inte vara så pedantisk med etiketter, tycker jag.

Men själv gillar jag att kalla mig bisexuell, eftersom mina känslor och mitt beteende stämmer in på vad de flesta tycker att bisexualitet innebär. Jag är stolt över att vara den jag är, och därför gillar jag att använda det ordet om mig själv.

• Queen70

Har svårt att förstå det du beskriver faktiskt. Tycker det antyder nån slags skam.
    Men visst, nånstans i framtiden så kommer vi säkerligen att sluta att ens notera vilken sexuell läggning nån har och då kommer väl orden att självdö. Men ännu är vi inte där.

riggan skrev 2009-07-11 02:25:41 följande:
    En av mina vänner är så mycket bög som man kan bli. Han har inte haft sex med en kvinna på åratal - däremot med män. Och nu är han gift med en man. Men han gillar inte de här benämningarna på sexualitet som många av oss har behov av att klistra på oss själva och varandra, så han vägrar att kalla sig bög! "Jag är inte bög. Jag är en man som gillar att knulla med män", säger han.Och en kvinna som jag känner kallade sig länge lesbisk samtidigt som hon var ihop med en man. Han var det stora undantaget, sade hon. Jag gillar sådant. Man måste inte vara så pedantisk med etiketter, tycker jag. Men själv gillar jag att kalla mig bisexuell, eftersom mina känslor och mitt beteende stämmer in på vad de flesta tycker att bisexualitet innebär. Jag är stolt över att vara den jag är, och därför gillar jag att använda det ordet om mig själv.
Svar på tråden Vad anser ni är bisexuellt?