• Meadow

bruna flytningar efter sex....OROLIG

Snälla hjälp!

Är i v 7+0. Igår hade vi sex, dock ingen "djup penetration".

Imorse när jag torkade mig på toa var det lite brunt, och även "inne i mig" kvar. Dock inte färskt blod alls, och jag har inte ont, mer "öm" där nere som man kan bli ibland.

Blev förstås jätte orolig!!

Vanligt? Mf på g? Vad tror ni?

Snälla svara!

• Svar på tråden bruna flytningar efter sex....OROLIG
  • Jesster

Blödning efter sex är jättevanligt.
    Slemhinnorna blir väldigt sköra vid graviditet och brister lätt, ibland av sig själva och ännu lättare vid sex.

Den som söker han finner - www.google.se
  • ladysoul77

Det är jättevanligt att man blöder efter sex. Det gjorde jag ofta under min förra graviditet. Du behöver inte vara orolig! Jag hade massor med småblödningar överhuvudtaget förra gången. Slemhinnorna är så sköra i början så det är därför man börjar blöda. Helt ofarligt.

• Meadow

Åh tack snälla ni!

Jag hade nämligen inget sånt alls med dottern, men överlag så är denna graviditet (so far) helt olik den.

Ja, känner spontant att så länge det inte är klarrött så borde det väl vara nåt litet som brustit som kommer ut lååååångsamt. Hoppas på det!

• Göteborgsbruden

Jag fick en störtblödning i v 14, några timmar efter sex i min förra graviditet. Blev såklart helt förtvivlad men fick komma in till bm och hon förklarade att slemmhinnorna är väldigt sköra när man är gravid så det är vanligt att man blöder efter sex. Fick lyssna på hjärtat också och det kändes skönt. Nu såg jag att du är i v 8 så lyssna på hjäratat kanske inte går men jag kan nästan garantera att din bebis mår bra Dottern är nu snart 8 mån

(¯`°?.¸♥ Freja 21/11-2008 ♥ BF 6/3-2010 ♥¸.?°´¯)
  • EmmaLengstrand

Jag kan man få bruna flytningar efter sex speciellt när jag vaknar dagen efter e de mkt men de e ingen fara...

• Frivolten

Jag fick oxå det för två veckor sen... [var då i vecka 6].. blev SKITNOJIG!
    Idag har vi varit på VUL å sett ett litet hjärta som tickar för fullt!

Så mitt tips är att om Du oroar Dig, ring å få en tid för VUL!
    Önskar Dig all lycka till!

~HoppasHoppasHoppas~
  • Juni 06

När jag var gravid fick jag som rosa efter sex. Sen kom det brunt. Och det slutade inte bra fick missfall. Hoppas det inte är så i ditt fall.

Svar på tråden bruna flytningar efter sex....OROLIG